Článek
Design i použitá technika pochopitelně vycházejí z modelu Aventador S v karosářské verzi kupé. Pevná střecha z karbonu váží pouhých šest kilogramů a sundává se ručně. Celkově je roadster proti kupé (1575 kg) těžší o 50 kilogramů.
Motor zůstal stejný jako v případě výchozího aventadoru. V12 proti verzi před faceliftem o 40 koní posílil. Nyní 6,5litrový dvanáctiválec s rozevřením válců 60 stupňů nabízí 740 koní (544 kW) při 8400 otáčkách (dříve 8250). Točivý moment má stejnou hodnotu jako dříve – 690 Nm při 5500 otáčkách. Maximální otáčky motoru vzrostly na hodnotu 8500.
0-300 km/h za neskutečných 25 sekund
Poháněná jsou díky systému Haldex IV. generace všechna čtyři kola, sedmistupňová samočinná převodovka řadí rychlostí 50 ms. Zrychlení na 100 km/h je za rovné tři sekundy (kupé - 2,9 s), nejvyšší rychlost je totožná - 350 km/h. A na tu se roadster dostane za pouhých 25 sekund, o zanedbatelných 0,8 sekundy později než verze kupé.
K zastavení ze stokilometrové rychlosti je podle italského výrobce potřeba pouhých 31 metrů. Brzdy jsou karbon-keramické, vpředu má kotouč průměr 400 (!) milimetrů.
Aventador S Roadster je sériově vybaven brzdovou soustavou s brzdovými kotouči z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Kola s průměrem ráfku 20“ vpředu a 21“ vzadu mají speciálně vyvinuté pneumatiky Pirelli P Zero.
První otevřené aventadory se do Česka dostanou nejdříve v únoru příštího roku a to za cenu nejméně 8,3 miliónu korun.