Článek
Edice s označením Quadrifoglio 100 Anniversario s celosvětovým limitem 100 kusů na model mají motory V6 o objemu 2,9 litru přeplňované dvěma turbodmychadly zvýšenými z 510 koní na 520 koní a mechanický diferenciál s omezenou svorností.
Vůbec první takový diferenciál montovaný do modelu QV byl speciálně vyladěn tak, aby do jisté míry napodobil chování rovněž limitované edice Alfy Romeo Giulia GTA.
Kromě toho zůstávají vozy mechanicky stejné jako standardní QV, které se po loňské modernizaci nadále prodávají. Oba posílají výkon přes osmistupňovou automatickou převodovku, giulia na zadní kola a stelvio na všechny čtyři.
Liší se i detaily, mezi které patří pamětní odznaky se zlatými akcenty a nové zlaté brzdové třmeny. Přední maska chladiče a kryty vnějších zpětných zrcátek jsou potaženy uhlíkovými vlákny a litá kola jsou jedinečná, 19palcová u giulie a 21palcová u stelvia.
Uvnitř oslavné téma pokračuje, Alcantara má zlaté prošívání a na palubní desce jsou přidány odznaky „100“. Karbonové vlákno je vidět i v interiéru. Prvky jako 12,3palcová obrazovka infotainmentu a digitální přístrojový panel zůstávají zachovány.
Vozy budou jedny z posledních modelů QV poháněných spalovacím motorem, které Alfa Romeo uvádí. Alfa Romeo nabídne od roku 2027 výhradně elektromobily.
Závodní štěstí
Quadrifoglio je italský výraz pro čtyřlístek. V roce 1923 na závodu Targa Florio umístil řidič Ugo Sivocci na svou Alfu Romeo RL symbol štěstí a závod vyhrál. To byl začátek příběhu, ve kterém se na blatnících vozů této značky symbol čtyřlístku objevuje dodnes, a to v případě nejsilnějších motorizací.
Čtyřlístek se také objevil na závodech Grand Prix Alfa Romeo ve dvacátých letech minulého století jako způsob, jak odlišit vozy týmu od stejných vozidel ze stáje Ferrari s emblémem vzpínajícího se koně.
Později bylo Quadrifoglio na modelech, které vyhrály první dvě mistrovství světa formule 1 v letech 1951 a 1952. V šedesátých letech začala společnost používat logo na svých sportovních silničních vozidlech.
Zároveň Alfa Romeo oslavuje 60. výročí Autodelty. Společnost stavěla vyladěné modely Alfy a nakonec se stala oficiální závodní divizí automobilky. Mezi plody této spolupráce patří Giulia Sprint GTA z roku 1965 a prototypy pro závody na akcích, jako je 24 hodin Le Mans. V rámci výročí představuje Alfa Romeo aktualizovaná loga obou divizí, která ukazují rok založení příslušné značky.
Součástí oslav bude 5. března setkání v muzeu Alfa Romeo v Arese v Miláně u příležitosti výročí značky Autodelta. Poté 25. června bude na programu Den Quadrifoglio včetně průvodu.