Článek
Když nějaká stará stodola vydá své tajemství v podobě historických aut, často v ní je neskutečný nepořádek, spousta dílů válících se po podlaze, kapotách i střechách vozů a ty samotné jsou ve stavu, z nějž to bude do reprezentativního kousku vyžadovat obrovské množství práce a peněz.
Tentokrát to ovšem není ten případ. Americký youtuber Patrick Glenn Nichols, který se věnuje prozkoumávání starých stodol plných aut, ve svém videu odtajnil jednu nepříliš velkou kůlnu v Oklahomě, která vypadá až pozoruhodně čistě. Tedy až na tak tlustou vrstvu prachu, že přes ni je sotva poznat barva auta nebo i zda se díváme na plech či okno.
Majitel těchto aut je očividně fanouškem první generace osmiválce 409 z dílen General Motors, protože většina aut je tu vybavena právě tímto 6,7l osmiválcem. Vidíme chevrolety Bel Air, Impala či Biscayne z první poloviny 60. let, k tomu pár pick-upů stejné značky z počátku „sedmdesátek“.
Za volantem vzácné Škody 1100 MBX na soutěžní trase kouzelnou krajinou
Jeden z nich, červený Super Cheyenne, je podle autora videa po částečné renovaci a skutečně na to vypadá - uvnitř je jako nový a i dřevěná podlaha korby vypadá nepoužitě.
Zajímavější kousek ovšem stojí hned vedle - Chevrolet Bel Air z roku 1961 se zmíněnou 409, který je údajně v původním stavu. Tomu už se věří opravdu těžko, protože vypadá jako nový snad ještě víc než ten cheyenne. Dokonce i gumové těsnění dveří vypadá hezky a stropnice interiéru není propadlá, a také motorový prostor je čistý, jen zaprášený. A jeho pneumatiky, na rozdíl od většiny ostatních aut v téhle stodole, pořád drží vzduch.
Ostatní auta nevypadají o tolik hůř po stránce technického stavu, ale i kdybyste z nich umyli ohromné nánosy prachu, z vyfouklých pneumatik by pořád bylo jasné, že v nich dlouho nikdo nejel.
Snad nejvíce ceněným autem v této stodole je Chevrolet Camaro SS 396 z roku 1968. Vůz na sobě nemá v podstatě žádný prach a podle autora by mělo být částečně zrenovované, nebo aspoň přelakované, ale je to původní SS 396. Označení SS znamená verzi s úpravami podvozku pro lepší ovladatelnost a číslo 396 zase objem motoru v kubických palcích - 6,5 litru.
Z jeho stavu je patrné, že tato garáž není úplně zapomenutá, že její majitel ví, co má doma. Proč ale nechává ostatní auta zapadávat prachem a také proč má tolik velmi podobných, zůstává záhadou.