Článek
Společnost Stellantis ranila řadu příznivců silných amerických vozů, když oznámila konec motorů V8 HEMI v ikonických modelech Challenger a Charger. Nová generace modelu Charger, která oba dřívější modely nahrazuje, už nabízí pouze motor V6. Hlavní slovo by však měla mít verze elektrická.
Motory HEMI (zkratka označuje polokulový tvar spalovacích komor) navíc začaly mizet i z dalších amerických vozů koncernu Stellantis, jako pick-up RAM 1500 či výkonné verze modelů Jeep Grand Cherokee a Jeep Wagoneer/Grand Wagoneer.
V současnosti tak už motor pouze dožíval v modelech Dodge Durango (který to má ovšem také za pár) a Jeepu Wranger 392 (který je spíše speciální edicí). Nyní se však zdá, že alespoň jedna verze ikonického motoru přežije.
Stellantis šetří, prodává arizonské testovací středisko
Stellantis se totiž chystá vyrazit na populární akci SEMA s konceptem RAM 2500 Power Wagon, pod jehož kapotou je ukryt 6,4litrový motor V8 HEMI. Zatím se sice jedná pouze o koncept, podle Carscoops by však neměl mít daleko k produkční verzi, která bude představena koncem roku.
RAM se zatím u nedávno modernizovaného těžkého pracovního pick-upu soustředil na vylepšený vznětový motor Cummins, nyní je však pravděpodobné, že v nabídce zachová i 6,4litrový vidlicový osmiválec, nabízející nejvyšší výkon 306 kW (416 k) a 582 Nm točivého momentu.