Hlavní obsah

Stellantis v Evropě končí s lobbingem. Nemůžeme čekat na politiky, říká šéf

Podle Carlose Tavarese, šéfa koncernu Stellantis, už firma nemá v Evropě žádné lobbisty. V rozhodování, jak budou poháněna budoucí vozidla, nechce čekat na rozhodnutí vlád.

Foto: Stellantis

Továrna koncernu Stellantis v Mirafiori v Turíně (ilustrační foto)

Článek

Automobilový koncern Stellantis už dříve vystoupil z Evropské asociace výrobců automobilů (ACEA), nyní však jde jeho konec snahy o ovlivňování budoucích regulací ještě dál - v Evropě končí s veškerým lobbingem.

Rozhodnutí přichází od samotného generálního ředitele Carlose Tavarese a má být způsobem, jak chce koncern být proaktivní, nikoliv reaktivní ve vztahu ke strategiím mobility budoucnosti. „Nemůžeme čekat, než se vlády rozhodnou. Musíme být rychlejší než regulace,“ nechal se slyšet Tavares.

Co to znamená? Podle Tavarese je nejlepší cestou k čisté dopravě elektromobilita. „Myslím, že jsou dva přístupy, jak vyřešit problémy s CO2 - pragmatický a dogmatický. Pragmatický se snaží snížit úroveň emisí CO2 tak široce a efektivně, jak je to jen možné s chytrým mixem technologií pohonu. Dogmatický přístup věří, že tohoto cíle jde dosáhnout pouze s bateriovými elektromobily,“ říká Tavares.

Vypadá to tedy, že Stellantis se chystá na ryze elektrickou budoucnost, aniž by čekal na syntetická paliva či podobné technologie.

Nutno nicméně připomenout nedávné zjištění Volva, že co se týče výroby, znamenají elektromobily výrazně větší emise CO2 ve srovnání s konvenčními auty. Srovnávat se bilance začíná až při ježdění s auty, a to v závislosti na energetickém mixu země, kde daný vůz primárně jezdí. Samozřejmě tím rychleji, čím více elektřiny země získává z čistých zdrojů, jako jsou například jaderné, větrné nebo vodní elektrárny.

Při výrobě elektromobilu vzniká o 70 procent více emisí, přiznává Volvo

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám