Článek
Platforma STLA Medium, která má být uvedena do výroby v Evropě koncem tohoto roku, je globální architekturou a první ze čtyř platforem pro elektromobily, které byly původně oznámeny v roce 2021.
Platforma je vysoce flexibilní, aby mohla pojmout širokou škálu vozidel. Konkrétně skupina uvedla, že modely založené na architektuře mohou měřit na délku 4300-4900 mm a rozvor náprav 2700-2900 mm. Tato vozidla mohou mít také světlou výšku více než 220 mm.
Vozidla na těchto základech budou nabízena s pohonem předních nebo všech kol. Společnost dále uvedla, že můžeme očekávat výkony mezi 160 kW a 285 kW.
Stellantis testuje své současné motory pro spalování syntetického paliva
Platforma pojme baterie s využitelnou kapacitou až 98 kWh a Stellantis odhalil, že nabídne baterie „Standard“ i výkonné „Performance“. Prvně jmenovaná verze poskytne více než 500 km dojezdu v cyklu WLTP, zatímco varianta Performance tento dojezd zvýší na více než 700 km.
STLA Medium má 400voltovou elektrickou architekturu a slibuje nejlepší energetickou účinnost ve své třídě, dobu nabíjení a konektivitu. Podrobnosti jsou trochu nejasné, ale automobilka uvedla, že vozidla založená na platformě budou schopna přejít z 20% na 80% nabití za 27 minut, protože budou schopna nabíjet rychlostí až 2,4 kWh za minutu. Společnost také uvedla, že některé modely budou mít spotřebu energie nižší než 14 kWh na 100 km.
Ročně plánuje Stellantis na platformě STLA Medium postavit až dva miliony vozidel v několika závodech po celém světě. Do budoucna má být připravena na použití baterií s novým chemickým složením, a dokonce i na polovodičové baterie.
Stellantis vznikl v roce 2021 fúzí skupiny PSA a Fiat Chrysler. Do koncernu patří značky Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram a Vauxhall.