Hlavní obsah

Stellantis škrtá náklady v Itálii. Panuje obava o výrobní linku

Podle odborových svazů začal koncern Stellantis šetřit v italských továrnách, a to na úklidu a s toaletami. Také však panuje obava z uzavření jedné ze dvou výrobních linek v továrně v Melfi.

Foto: Stellantis

Továrna koncernu Stellantis v Mirafiori v Turíně

Článek

Koncern Stellantis, který vznikl zkraje letošního roku spojením gigantů FCA a PSA, si jako jeden z cílů vytyčil ročně uspořit cca 5 miliard eur (131 miliard korun). Podle různých odborových svazů už v Itálii začalo škrtání, a to leckdy na poněkud kuriózních místech.

Podle Davida Provenzana z odborů FIM, který hovořil s agenturou Reuters, probíhá šetření tak, že v továrně v Mirafiori v Turíně byl snížen počet toalet a počet směn pracovníků úklidu. Nicola Manzi z odborů UILM hovoří o 35% škrtech v úklidových pracích v továrně v Atesse ve střední Itálii, což je největší továrna na dodávky v Evropě. Netýká se to však dezinfekce.

Stellantis mění plány: Peugeot se do USA nevrátí, samostatné SRT končí

AutoMoto

Edi Lazzi z odborů FIOM nicméně věří, že tyhle snahy o šetření jdou na vrub lokálnímu managementu, že nejsou strategií koncernu. A jsou podle něj jen příslovečnou kapkou v oceánu.

Patrně větším zásahem by mělo být uzavření jedné ze dvou výrobních linek v továrně v Melfi v jižní Itálii, kde se vyrábí Jeep Renegade a Fiat 500X. Agentuře Reuters tento plán odhalil šéf odborového svazu FIM CISL Ferdinando Uliano, ovšem s tím, že se odbory takového kroku obávají, nikoliv že padlo definitivní rozhodnutí.

Lancii a Alfě Romeo poteče více peněz, budou mít více příležitostí

AutoMoto

Továrna v Melfi je považována za nejefektivnější továrnu v Itálii. Výroba v zemi však stojí automobilku více než jinde. Uzavření jedné ze dvou linek by bylo prvním krokem generálního ředitele Carlose Tavarese v boji s nadměrnou kapacitou v Itálii.

Zmenšení továren bylo jádrem Tavaresovy strategie v PSA, které pomohl zotavit se z blížícího se bankrotu před deseti lety. Všechny továrny, které vyráběly méně než 250 tisíc vozů ročně, musely snížit svoji kapacitu ze dvou výrobních linek na jednu, aby se maximalizovala kapacita na zbývající lince. Později stejný přístup uplatnil u továren automobilky Opel-Vauxhall, kterou PSA koupila od amerického koncernu General Motors.

Související články

Výběr článků

Načítám