Článek
Právě představitelé amerických značek přitom z úpadku částečně viní i generálního ředitele společnosti, kterým je od jejího vzniku Carlos Tavares. Podle jejich slov totiž přispívá k rychlé degradaci těchto značek a nedělá dost pro to, aby pomohl s redukcí narůstajícího počtu skladových vozů. Ostatně kvůli plným skladům už některé značky i pozastavovaly výrobu.
Tavares, který od roku 2014 stál v čele skupiny PSA a pomáhal se sloučením koncernů PSA a FCA do společnosti Stellantis, stojí v jejím čele od ledna 2021. Jeho pětiletý kontrakt pak vyprší v lednu roku 2026. A nabízí se otázka, zda při současném stavu věcí dojde k jeho prodloužení.
John Elkann, předseda představenstva společnosti Stellantis, v rozhovoru pro Bloomberg uvedl, že pozice Tavarese není v současnosti přímo ohrožena. Společnost už ale zahájila hledání nového generálního ředitele, což je prý součástí standardního procesu. Součástí výběru by přitom měl být i Tavares, jehož smlouva tak stále může být prodloužena.
O vážnosti situace ve společnosti přitom hovoří i jedno ze starších prohlášení Tavarese, kdy naznačoval možnost pohřbení prodělávajících značek. Svá slova ale později zmírnil připomenutím závazku, že společnost chce i nadále investovat do rozvoje všech svých 14 značek.
U značek jako DS Automobiles, Lancia a Chrysler se přitom již v minulosti objevovaly otazníky ohledně další budoucnosti, Maserati byl vyčítán nedostatečný marketing, Ram čelil kritice kvůli špatné kvalitě výroby a vadnoucí zájem o elektromobily nedávno zastavil i výrobu modelu 500e, který bude ještě dlouho čekat na hybridní verzi.