Hlavní obsah

Stellantis se začal poohlížet po novém řediteli

Společnost Stellantis, jeden z největších výrobců automobilů na světě, zažívá poměrně těžké časy, což ostatně ukázal i meziroční propad zisků za první pololetí o 48 procent, po kterém následovala žaloba ze strany akcionářů. Firma navíc musí řešit problémy s kvalitou, což se týká zejména amerických značek.

Foto: Stellantis

Továrna koncernu Stellantis v Mirafiori v Turíně

Článek

Právě představitelé amerických značek přitom z úpadku částečně viní i generálního ředitele společnosti, kterým je od jejího vzniku Carlos Tavares. Podle jejich slov totiž přispívá k rychlé degradaci těchto značek a nedělá dost pro to, aby pomohl s redukcí narůstajícího počtu skladových vozů. Ostatně kvůli plným skladům už některé značky i pozastavovaly výrobu.

Tavares, který od roku 2014 stál v čele skupiny PSA a pomáhal se sloučením koncernů PSA a FCA do společnosti Stellantis, stojí v jejím čele od ledna 2021. Jeho pětiletý kontrakt pak vyprší v lednu roku 2026. A nabízí se otázka, zda při současném stavu věcí dojde k jeho prodloužení.

Foto: Stellantis

Carlos Tavares, šéf společnosti Stellantis

John Elkann, předseda představenstva společnosti Stellantis, v rozhovoru pro Bloomberg uvedl, že pozice Tavarese není v současnosti přímo ohrožena. Společnost už ale zahájila hledání nového generálního ředitele, což je prý součástí standardního procesu. Součástí výběru by přitom měl být i Tavares, jehož smlouva tak stále může být prodloužena.

O vážnosti situace ve společnosti přitom hovoří i jedno ze starších prohlášení Tavarese, kdy naznačoval možnost pohřbení prodělávajících značek. Svá slova ale později zmírnil připomenutím závazku, že společnost chce i nadále investovat do rozvoje všech svých 14 značek.

U značek jako DS Automobiles, Lancia a Chrysler se přitom již v minulosti objevovaly otazníky ohledně další budoucnosti, Maserati byl vyčítán nedostatečný marketing, Ram čelil kritice kvůli špatné kvalitě výroby a vadnoucí zájem o elektromobily nedávno zastavil i výrobu modelu 500e, který bude ještě dlouho čekat na hybridní verzi.

Po výrazném poklesu zisku čelí Stellantis žalobě akcionářů

Ekonomika

Stellantis se nechce zbavovat žádných značek, alespoň zatím

AutoMoto
Související témata:
Carlos Tavares

Výběr článků

Načítám