Článek
Společnost Stellantis, která vznikla spojením koncernů FCA a PSA, pod sebou sdružuje 14 automobilových značek. S ohledem na její nedávné potíže, kdy značku kvůli propadům zisků a ceny akcií žalují i vlastní akcionáři, se však objevily zvěsti, že se koncern některých značek zbaví.
Na zprávy o nepříznivém stavu společnosti zareagoval i Frank B. Rhodes Jr., pravnuk zakladatele značky Chrysler, který přišel s myšlenkou odkoupení značek Chrysler a Dodge, které by chtěl vrátit zpět na výsluní amerického automobilového průmyslu.
Carlos Tavares, šéf koncernu, dostal od Rhodese sedmnáctistránkový dopis, ve kterém byly uvedeny detaily jeho plánu. Dopis obdržela také některá americká média.
Po výrazném poklesu zisku čelí Stellantis žalobě akcionářů
Automobilka Stellantis pak v reakci na dopis zveřejnila prohlášení, ve kterém jasně uvádí, že se neplánuje zbavit žádné ze svých značek. Naopak připomíná, že „každá dostala 10 let na vybudování ziskového a udržitelného podnikání“, jak z prohlášení cituje Detroit Free Press.
Lhůta přitom značkám běží od roku 2021, kdy byla společnost vytvořena. Značky jako Lancia, DS Automobiles či Maserati, o kterých se často spekuluje jako o možných prvních obětech úsporných opatření, by tak minimálně do začátku příštího desetiletí měly zůstat v bezpečí.
Stellantis navíc v dopisu dodává, že značky Chrysler a Dodge jsou podobně jako Jeep a Ram (v obou případech tradiční americké značky) v popředí transformace Stellantisu na čistou mobilitu, přičemž těží ze špičkových technologií a velikosti koncernu. Společnost tak o jejich odštěpení rozhodně nestojí.