Článek
Cena trakční baterie je u elektromobilu největší položkou a právě na ní dnes stojí vysoká pořizovací cena elektrických aut. Jakékoliv zlevnění je tedy vítané – a koncern Stellantis ohlásil, že přišel se zlepšením právě v této oblasti.
Ve spolupráci se společností Saft, která se zabývá vývojem průmyslových baterií, představil prototyp baterie, která spojuje funkci nabíječky a měniče v jednotlivých modulech do jedné součástky, nazvané elektronická konverzní karta. Výsledkem je podle tiskové zprávy lepší účinnost a delší dojezd vozu, lepší spolehlivost, menší náklady na prostor a nižší cena.
Baterie je stále lithium-iontového typu, ovšem palubní nabíječka a měnič proudu ze stejnosměrného v baterii na střídavý, který potřebuje elektromotor, dosud byly ve voze uloženy odděleně. Inovace je v tom, že tyto komponenty jsou rovnou součástí trakční baterie.
Vývoj zabral čtyři roky a stále jsme „pouze“ u prototypu, nasazení do aut je otázkou několika let. Stellantis uvádí, že by k tomu mělo dojít do konce tohoto desetiletí.