Článek
Carlos Tavares, šéf koncernu Stellantis, se nechal slyšet, že Peugeot zůstane Evropě. Podle webu Car and Driver to uvedl při konferenčním telefonním hovoru s médii před několika dny. Zároveň potěšil fanoušky značky Chrysler – místo návratu Peugeotu čeká právě tuto značku, dnes poněkud živořící, injekce vitality.
Chrysler slaví 95 let. Provázely ho velké úspěchy, ale i řada problémů
„Považujeme tuto značku za jeden ze tří historických pilířů Stellantisu a těšíme se, že jí dáme budoucnost,” uvedl Tavares s tím, že dalšími dvěma pilíři jsou Fiat a Peugeot. Onu budoucnost nicméně detailněji nerozvedl.
Prodeje Chrysleru za rok 2020 nebyly dobré. Prodal celkem zhruba 110 tisíc aut a nehledě na koronavirovou pandemii zažívá pokles dlouhodobě – před pěti lety byly prodeje téměř trojnásobné.
V roce 2020 si cca 94 tisíc zákazníků vybralo MPV Pacifica a cca 17 tisíc velký sedan označený 300. Ten navíc pro modelový rok 2021 přišel o verze 300C a Limited z horního konce nabídky.
Druhou změnou, o níž informuje web MoparInsiders, je organizační zrušení samostatného týmu SRT, který dosud vyvíjel vysokovýkonné varianty „moparů”, tedy amerického konce koncernu – značek Dodge, Jeep, Chrysler a Ram.
To ovšem neznamená, že by špičková auta těchto značek končila nadobro. Podle mluvčí koncernu byly klíčové prvky inženýrského týmu SRT začleněny do globálního organizačního plánu, což firmě umožní aplikovat „technologie pro vysoký výkon napříč širším spektrem produktových řad naší společnosti”, pokračovala mluvčí.
Jinými slovy, chápeme-li to správně, ostrá auta značek koncernu Stellantis pořád budou existovat a inženýři z týmu SRT budou přispívat všem značkám koncernu.
Tento krok může mít souvislost s nedávným vyjádřením šéfa Dodge Tima Kuniskise, že osmiválec Hellcat má dny sečteny a vysokovýkonné vozy Stellantisu se budou pravděpodobně muset poohlížet u elektřiny.