Hlavní obsah

Stellantis hlásí výrazný propad zisků, některé značky mohou skončit

Společnost Stellantis zaznamenala za první pololetí meziroční pokles zisku o 48 procent, což by podle výkonného ředitele mohlo vést až ke konci některých prodělečných značek.

Foto: Stellantis

Nízké prodeje by mohly mít dopad na budoucnost některých značek, spekuluje se například o nedávno vzkříšené Lancii.

Článek

Čistý zisk společnosti Stellantis, pod kterou spadají značky jako Fiat, Peugeot, Jeep, Dodge a mnoho dalších, za první polovinu roku 2024 dosáhl jen 6,07 miliardy dolarů, což ve srovnání s minulým rokem představuje pokles o výrazných 48 procent. Negativní zpráva se promítla také do poklesu ceny akcií o 8,5 procenta, jak uvedl Carscoops.

Carlos Tavares, výkonný ředitel společnosti, připisuje vinu především špatným výsledkům skupiny na americkém trhu, kde se prodeje navzdory jinak rostoucímu automobilovému trhu propadly o 16 procent.

Současně ale také varoval, že ve skupině není místo pro prodělávající automobilky jen kvůli sentimentu. „Pokud nevydělávají peníze, zavřeme je,“ cituje slova ředitele společnost Reuters. „Nemůžeme si dovolit mít značky, které nevydělávají,“ dodal.

Podle spekulací přitom narážka mohla směřovat například ke značkám jako Lancia, DS nebo Maserati, které patří spíše k okrajovým. Pokles zisků by mohl být spojován také s nedávným výrazným omezováním nákladů společnosti, což ovšem Tavares odmítá.

Situaci v další části roku by mohl napomoci příchod několika nových modelů, přičemž podle Tavarese uvede skupina letos na trh nejméně 20 nových modelů. Jedním z nich je například nová generace Lancie Ypsilon, zatímco RAM představil nový pick-up 1500. Tavares si nicméně uvědomuje, že společnost ještě čeká práce. Zejména v severoamerickém regionu.

Stellantis hrozí zastavením výroby v Británii, žádá větší podporu elektromobilů

AutoMoto

Stellantis a čínský Leapmotor budou společně prodávat elektromobily v Evropě

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám