Článek
Automobilový koncern Stellantis, pod nějž spadá 14 značek včetně Fiatu, Jeepu, Peugeotu nebo Opelu, založil novou dceřinou společnost s názvem Mobilisights. Bude se zaměřovat na sběr dat z vozidel svých značek a jejich poskytování „různým entitám“ ze soukromého i veřejného sektoru.
Takových aut má být na silnicích do roku 2030 asi 34 milionů a firma tímto způsobem má vygenerovat 20 miliard eur (481 miliard korun) do stejné doby. Data mají sloužit k „rozhodování řízenému daty“ a umožnit „širší portfolio aplikací a služeb“, cituje koncern britský web Autocar, který zprávu přináší.
Zákazníci, tedy majitelé aut, mají mít možnost odmítnout sdílet data o svých jízdách. I pokud to neudělají, data mají být anonymizovaná a zpracovávaná podle velmi přísných pravidel na ochranu soukromí.
„Vize Mobilisights je přispět k chytřejšímu světu za použití vhledů, které poskytují data z vozidel, k inspirování inovativních aplikací a služeb. Ty mohou transformovat a zásadně zlepšit každodenní život lidí i firem,“ říká šéf organizace Sanjiv Ghate, který dříve vedl oddělení nakládání s daty u Stellantisu.