Hlavní obsah

Stellantis chce prodloužit život autům se spalovacími motory. Bude repasovat díly

Automobilový gigant Stellantis chce do roku 2030 významně rozšířit své aktivity na poli repasovaných dílů. Chce tak prodloužit život vozů se spalovacími motory a zároveň ulevit planetě.

Foto: Stellantis

Výroba v továrně Stellantisu v Kragujevaci (Ilustrační foto)

Článek

Jednou z cest, jak zmenšit uhlíkovou stopu konvenčních aut, je podle koncernu Stellantis prodloužení jejich života. Koncern, do nějž patří značky Peugeot, Opel, Jeep, Fiat, Alfa Romeo a řada dalších, chce repasováním dílů dosáhnout toho, že budou současná auta se spalovacími motory jezdit déle.

„Cenová dostupnost mobility je výzvou. Prodlužování života vozidel je jednou z cest, jak ji můžeme zlepšovat. Je to dobré pro zákazníky i pro planetu,“ cituje web Autocar, který zprávu přináší, Alison Jonesovou, šéfku nové divize Stellantisu, zaměřené na cirkulární ekonomiku.

Toyota plánuje repasovat celá auta pro další zákazníky

AutoMoto

Divize už funguje a loni měla příjmy ve výši 528 milionů eur (téměř 13 miliard korun). Do roku 2030 se má toto číslo zečtyřnásobit na 2 miliardy eur (49 miliard korun), věří koncern.

Cestou k tomu má být jak repasování použitých dílů, tedy obnova jejich vnitřností do stavu nového kusu, tak i opětovné používání součástek sešrotovaných aut či recyklace kovu a plastu pro výrobu nových dílů. Repasování má tvořit 95 % a má zahrnovat poskytování záruky jako na nový díl.

V současnosti koncern nabízí 12 tisíc různých repasovaných dílů pro zhruba 15 % svého portfolia modelů. Patří tam např. i motory pro jeepy a ramy na americkém trhu. Do roku 2030 se má toto procento zvýšit na 40. Repasovaný díl je v tomto případě o 10-30 % levnější než díl nový.

Část plánu, která se věnuje recyklaci již nepoužitelných součástek, má mít velké benefity co do environmentální stránky věci. Zde se má ušetřit až 80 % surovin ve srovnání s výrobou dílů a také až 50 % energie.

Výběr článků

Načítám