Článek
Společný podnik podle zdrojů změnil plány, když čínská vláda vyzvala automobilky, aby zastavily velké investice v evropských zemích, které podpořily zavedení dodatečných vysokých cel na dovoz elektromobilů vyrobených v Číně.
Členské země Evropské unie schválily dodatečná cla až 35,3 procenta začátkem října. Pro jejich zavedení se vyslovilo deset zemí, například Polsko, Francie a Itálie. Proti bylo pět zemí, a to Německo, Slovensko, Maďarsko, Slovinsko a Malta. Ostatní země včetně České republiky se hlasování zdržely.
Firmy Leapmotor a Stellantis představily sportovně-užitkový vůz B10 minulý měsíc na pařížském autosalonu. Továrna Stellantisu v polském městě Tychy v současnosti vyrábí malý elektromobil T03 ze součástek dovezených z Číny.
Čínská automobilka Leapmotor zahájila výrobu elektromobilů v Polsku
Podle Reuters ale zatím není jasné, zda se tato výroba rovněž přehodnocuje a zda bude mít zrušení plánu na výrobu druhého elektrického modelu dopad na pracovní místa.
Stellantis má ve společném podniku pod kontrolou 51procentní podíl, zatímco Leapmotor vlastní zbývajících 49 procent. Skupina Stellantis je čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě. Vznikla začátkem roku 2021 spojením italsko-americké automobilky Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzského konkurenta PSA.