Hlavní obsah

Statisíce porschí musí do servisu, zaparkovaná se můžou rozjet

Jezdíte-li starším Porsche Panamera nebo Cayenne, čeká vás krátká návštěva servisu, a to kvůli závadě na vedení voliče převodovky. Prozatím existuje snadná pomoc - vždy zatahujte parkovací brzdu.

Foto: Porsche 2x

Porsche Cayenne první generace

Článek

Automobilka Porsche vyhlásila svolávací akci na díl, jehož výměna zabere hodinu, ale problém, který by mohl způsobit, je nesmírný. Jde o plastové pouzdro kabelu voliče převodovky - podle vyjádření automobilky u něj nelze garantovat životnost stejnou, jakou má zbytek auta.

„Pokud uživatel vyvine určitou sílu při zařazování nebo vyřazování převodového stupně, uvedené plastové pouzdro by mohlo prasknout. Vzniklá vůle může v takovém případě negativně ovlivnit propojení mezi voličem převodovky a samotnou převodovou skříní,” uvedla automobilka v prohlášení.

Foto: Porsche

Porsche Panamera první generace

Jinými slovy, pokud je pouzdro prasklé, i když zařadíte P po zaparkování, není jisté, že je skutečně parkovací režim zařazen a parkovací západka zapadne správně na své místo. To znamená, že se auto může samovolně rozjet.

Celosvětově se tento problém týká 336 858 vozidel; v Česku z toho podle Porsche jezdí 693 aut. Dotčeny jsou panamery vyrobené od 20. srpna 2008 do 13. září 2016 a cayenny vyrobené od 23. června 2002 do 5. února 2010.

Majitelé aut by měli během srpna dostat pozvánku k servisnímu zákroku, který bude bezplatný a zabere zhruba hodinu. Do té doby existuje jednoduché řešení - spolu se zařazením P vždy zatáhněte i parkovací brzdu.

Výběr článků

Načítám