Článek
Volkswagen dodává firmě jádro z Volkswagenu e-up!. Ta ho vezme a implementuje do starého Volkswagenu Brouk. Všechno je legální, oficiální a Volkswagen celou změnu sám připravil a naplánoval.
„Elektrifikovaný brouk spojuje kouzlo našeho klasického automobilu s mobilitou budoucnosti. Pod kapotou jsou inovativní elektronické komponenty od společnosti Volkswagen Group Components - pracujeme s nimi na elektrifikaci historicky důležitých vozidel, což je emocionální proces, “vysvětluje Thomas Schmall, člen představenstva společnosti Volkswagen Group Components.
Elektrický motor a jednorychlostní převodovka jsou vyráběny v Kasselu, zatímco součásti bateriového systému jsou pak dodávány z Brunswicku. Vše se pak dává dohromady v eClassics v Renningenu u Stuttgartu.
Volkswagen eBeetle pak s nimi dosahuje výkonu 60 kW (82 koní). Akumulátorový systém je zabudován do podvozku a jde o čtrnáct modulů o kapacitách po 2,6 kWh. Celkem tedy dávají 36,8 kWh.
Samozřejmě, že se změnou bylo zapotřebí vlastně auto kompletně upravit. Vůz je například výrazně těžší. Má 1280 kg, takže bylo zapotřebí jej vyztužit. Podvozek tuto hmotnost musí zvládat, takže i on dostal jiné zavěšení, pružení a brzdy. Auto nabízí dojezd až 200 km na jedno nabití.
Schmall ale říká, že tento koncept lze upravit na jakýkoli jiný automobil. Už nyní se například pracuje na úpravě starého Bulli nebo 356. Uvažuje se také o použití univerzálního modulárního podvozku MEB.