Článek
Schopnosti své technologie Aurora odprezentovala v tomto týdnu investorům pomocí upraveného kamionu značky Peterbilt. Chystá se nabídnout své akcie na veřejné burze a doufá, že tak získá zhruba 2 miliardy dolarů (44 miliard korun) na další vývoj.
„Nákladní automobilová doprava nám umožní vybudovat ziskový obchodní model, který bude dále financovat robotaxíky a sníží cenu hardwaru,” nechal se slyšet Sterling Anderson, jeden ze zakladatelů společnosti a produktový ředitel.
ČVUT otevřela laboratoř pro vývoj autonomních vozů
Firma plánuje, že se po finanční stránce dostane ze ztráty v roce 2027. Toho chce dosáhnout tak, že autonomní náklaďáky pustí do ostrého provozu v roce 2023 a robotaxíky o rok později. Ty se budou zpočátku soustředit na jízdy v místech, kde se dá očekávat velká marže, tedy jízdy na letiště a v obchodních čtvrtích.
Slibuje si hodně zejména od autonomních náklaďáků. Řidič v USA v současnosti tvoří 40 % nákladů na dopravu a může jezdit jen 11 hodin denně. Autonomní vůz by mohl jezdit nonstop a nevyžadoval by mzdu, třebaže náklady na pořízení takového tahače budou velmi pravděpodobně vyšší než na koupi normálního kamionu a najmutí řidiče. Těch je nicméně na trhu aktuálně nedostatek, a to nejen v USA.
Valeo chce u Milovic postavit městečko pro testování autonomních systémů
Firma Aurora vznikla v roce 2017 a jedním z jejích zakladatelů je Chris Urmson, který v minulosti vedl projekt samořídícího auta Googlu. Právě firma Waymo, v niž se tento projekt vyvinul, patří k největším konkurentům Aurory, stejně jako např. Argo AI, s nímž spolupracuje Ford a Volkswagen.
Podle Andersona jsou právě partnerství v tomto odvětví klíčová. Pochlubil se spoluprací s výrobcem nákladních aut Paccar a Volvo, automobilkou Toyota a také firmou Uber. Její projekt autonomního řízení se ovšem ještě zcela nezbavil skandálu, kdy její auto při dopravní nehodě ve tmě usmrtilo neosvětlenou chodkyni.