Hlavní obsah

Startup pro autonomní řízení Aurora zná cestu k ziskovosti, říká vedení

Americká společnost Aurora, která se zabývá autonomním řízením, ohlásila, že ví, jak v tomto finančně velmi náročném odvětví dojít k ziskovosti. Chce ve své nabídce kombinovat služby autonomní nákladní dopravy a tzv. robotaxíků, tedy přepravy osob bez řidiče.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Autonomní kamion společnosti Aurora při prezentaci investorůmVideo: Aurora, Reuters

Článek

Schopnosti své technologie Aurora odprezentovala v tomto týdnu investorům pomocí upraveného kamionu značky Peterbilt. Chystá se nabídnout své akcie na veřejné burze a doufá, že tak získá zhruba 2 miliardy dolarů (44 miliard korun) na další vývoj.

„Nákladní automobilová doprava nám umožní vybudovat ziskový obchodní model, který bude dále financovat robotaxíky a sníží cenu hardwaru,” nechal se slyšet Sterling Anderson, jeden ze zakladatelů společnosti a produktový ředitel.

ČVUT otevřela laboratoř pro vývoj autonomních vozů

AutoMoto

Firma plánuje, že se po finanční stránce dostane ze ztráty v roce 2027. Toho chce dosáhnout tak, že autonomní náklaďáky pustí do ostrého provozu v roce 2023 a robotaxíky o rok později. Ty se budou zpočátku soustředit na jízdy v místech, kde se dá očekávat velká marže, tedy jízdy na letiště a v obchodních čtvrtích.

Slibuje si hodně zejména od autonomních náklaďáků. Řidič v USA v současnosti tvoří 40 % nákladů na dopravu a může jezdit jen 11 hodin denně. Autonomní vůz by mohl jezdit nonstop a nevyžadoval by mzdu, třebaže náklady na pořízení takového tahače budou velmi pravděpodobně vyšší než na koupi normálního kamionu a najmutí řidiče. Těch je nicméně na trhu aktuálně nedostatek, a to nejen v USA.

Valeo chce u Milovic postavit městečko pro testování autonomních systémů

AutoMoto

Firma Aurora vznikla v roce 2017 a jedním z jejích zakladatelů je Chris Urmson, který v minulosti vedl projekt samořídícího auta Googlu. Právě firma Waymo, v niž se tento projekt vyvinul, patří k největším konkurentům Aurory, stejně jako např. Argo AI, s nímž spolupracuje Ford a Volkswagen.

Podle Andersona jsou právě partnerství v tomto odvětví klíčová. Pochlubil se spoluprací s výrobcem nákladních aut Paccar a Volvo, automobilkou Toyota a také firmou Uber. Její projekt autonomního řízení se ovšem ještě zcela nezbavil skandálu, kdy její auto při dopravní nehodě ve tmě usmrtilo neosvětlenou chodkyni.

Související témata:

Související články

Britové chtějí zlegalizovat autonomní jízdu

Některá dnešní auta už umí jezdit částečně sama, ale ve většině států to nesmí dělat. Velká Británie chce jízdu bez zásahu řidiče částečně povolit. Zatím...

Výběr článků

Načítám