Článek
Khan uvedl, že takzvané šrotovné ve výši 2000 liber (53 300 korun) bude nyní nabízeno plošně a nebude již určeno pouze lidem s nízkými příjmy, zdravotně postiženým nebo malým podnikům. O vyšší finanční pobídku si nově budou moci zažádat také všechny firmy, nadace a další organizace.
Vjezd do nízkoemisní zóny, která nyní zahrnuje širší centrum města, je zatížen denním poplatkem 12,50 libry (352 korun) pro vozidla, která nesplňují přísné emisní požadavky. Podle Reuters byl odpor proti chystanému rozšíření ULEZ jedním z faktorů, proč Khanovi labouristé minulý měsíc neuspěli ve volbách v jedné z předměstských částí Londýna.
„V posledních měsících jsem nadále naslouchal stížnostem Londýňanů,“ uvedl Khan v prohlášení vydaném v noci na dnešek. „Každý Londýňan s vozidlem, které není v souladu s ULEZ, bude mít nyní nárok na finanční podporu,“ dodal.
Khan plánuje od 29. srpna rozšířit nízkoemisní zónu na téměř celý Londýn. Spadlo by do ní dalších pět milionů obyvatel žijících v okrajových čtvrtích. Radnice odhaduje, že 90 procent automobilů v těchto částech britské metropole již splňuje požadavky nízkoemisní zóny, odpůrci plánu tento údaj zpochybňují.
Po červencových doplňovacích volbách v londýnském obvodu Uxbridge and South Ruislip předseda labouristů Keir Starmer veřejně požádal Khana, aby se zamyslel nad tím, proč strana nezískala kýžené parlamentní křeslo.
Labouristé mají nyní podle průzkumů před vládnoucími konzervativci náskok přibližně 20 procentních bodů.