Článek
Zprávy naznačují, že současná verze dvoudveřového sportovního kupé Toyoty, která byla uvedena na trh začátkem roku 2021, bude muset být do dvou let odstraněna z prodeje, protože již nebude splňovat nadcházející japonské normy pro spotřebu paliva a emise.
Na štíru může být i s evropskými předpisy, a to nejen s chystanou normou Euro 7. Rozměry čelního skla již nemusí vyhovovat vyspělým evropským bezpečnostním systémům, které budou od příštího roku vyžadovány u nových vozů.
Technologický ředitel Toyoty Hiroki Nakajima, který hovořil pro Autocar během goodwoodského Festivalu rychlosti, odmítl oficiálně potvrdit plán na zcela nový hybridní GR86, ale souhlasil s tím, že takový pohon je „dobrým nápadem i pro sportovní vozy“.
Test Toyoty GR Yaris: Fanoušci sobě

„Dokážeme je postavit za nižší cenu než modely s čistě elektrickým pohonem a víme, jak je udělat zábavné,“ uvedl Nakajima a dodal, že zbývá ještě téměř 12 let, než bude prodej hybridních vozů částečně poháněných spalovacími motory v Evropě postaven mimo zákon.
Současnou Toyotu GR86 a jejího předchůdce GT86 pohání atmosféricky plněný motor typu boxer. Nemá tedy ani přeplňování, natož elektrifikaci, v bezpečnostní výbavě používá jen to nejnutnější. Vyniká tak svým lehkonohým charakterem a relativní jednoduchostí.
Test Subaru BRZ: Sporťák blízký dokonalosti

Evropský parlament schválil zákaz prodeje aut se spalovacím motorem od roku 2035
