Článek
Souhlas nebudou dostávat těžké automobily, které byly uvedeny do provozu před říjnem 1997 a nesplňují normu Euro 2. "Náklady tohoto řešení jsou pro město nulové, efekt pro čistotu ovzduší v centru bude značný," citoval magistrát radního Miloše Gregara (ODS).
Autobusové dopravy, kterou zajišťuje Dopravní podnik hl. města Prahy (DP), se toto opatření nedotkne. "Průměrné stáří autobusů v našem vozovém parku je 5,5 roku," řekla Novinkám mluvčí DP Michaela Kuchařová. V letošním roce DP s nákupem nových autobusů nepočítá. Obnovu parku plánuje až na příští rok.
Město připouští to, že rozhodnutí městské rady může vyvolat kritiku dopravců. Podle magistrátu však budou mít dost času se na změnu připravit. Gregar zdůraznil, že prioritou města je zdraví lidí a že dopravci mohou nakoupit nové automobily.
Zákazová zóna v centru Prahy
Zahrnuje skoro celou Prahu 1 a část druhé městské části mezi ulicemi Vodičkova, Lazarská, Myslíkova, Masarykovo nábřeží, Resslova a Karlovým náměstím.
Novější vozidla normu Euro 2 splňují. Předpisu mohou vyhovovat i starší automobily, potvrzení vydává autorizovaný dovozce konkrétní značky, připomněl magistrát.