Článek
Korejská automobilka, která měla takové finanční problémy, že zkrachovala, teď zase vykazuje velké prodeje. Především na domácím trhu. Proč? Protože má co nabídnout. Každý půlrok představuje nějaký koncept a každý rok nový model. Rexton je tu.
Zdá se vám povědomý? Ano, na pařížském autosalonu se představil koncept LIV-2, ze kterého vychází. Vlastně nevychází. Rexton je LIV-2. Jen srovnejte obě auta:
Ano, SsangYong koncept změnilo jen minimálně a posílá jej do sériové výroby. Auto s rozměry 4850 x 1960 x 1800 mm výrazně snížilo svou hmotnost proti předchůdci. Používá totiž moderní materiály, jako je vysokopevnostní ocel pro konstrukci klece karoserie.
Uvnitř jsou tři řady sedadel a také vysoký komfort. Tak například audiosystém se ovládá přes 9,2palcový displej, který zvládá komunikaci s Androidem i nakouslým jablkem. Z výbavy jmenujme třeba i 3D pohled do exteriéru pomocí kamer, který usnadňuje parkování.
Co bude pod kapotou? To zatím nevíme. Snad to SsangYong řekne na autosalonu v Soulu, kde se auto poprvé představí naživo. Už se blíží. Spekuluje se o dvou zajímavých pohonných jednotkách. Jsou to zážehový dvoulitr (225 koní, 350 Nm), nebo vznětový čtyřválec 2,2 l (181 koní, 420 Nm).
Zvlášť ten benzínový je zajímavý. Vstřikování má extra vysoké tlaky (2000 barů) a k tomu nízkootáčkové turbodmychadlo s variabilním nastavením lopatek. Oba motory by měly být v nabídce se šestistupňovou manuální převodovkou a také s automatem. Benzínový agregát získá šest a naftový sedm stupňů.
Líbil by se vám tento SsangYong Rexton? Měla by se zase značka k nám vrátit? Hlasujte.