Článek
Automobilka SsangYong se nadechuje k velkým krokům: v horizontu dvou až tří let by ráda vstoupila na severoamerický trh a v této souvislosti velmi pravděpodobně změní svoje jméno, což je nejenom v automobilovém průmyslu finančně extrémně drahý krok.
Korejci letos do Paříže přivezli dvě studie, které mají stejný technický i designový základ – jde o XIV-Air s otevřenou střechou a XIV-Adventure, který více sází na dobrodružnější vzhled.

SsangYong XIV-Air (koncept, 2014)

SsangYong XIV-Air (koncept, 2014)
Oba koncepty jsou na délku dlouhé 4195 mm, široké 1795 mm a vysoké 2584 mm. Rozvor náprav činí 2600 mm. Pod kapotou „vzdušného” konceptu je naftová šestnáctistovka s neuvedeným výkonem, avšak plnící emisní normu Euro 6, „outdoorový” koncept pohání benzínový motor.
Verze „Air” má poháněnou přední nápravu, „Adventure” má poháněná všechna čtyři kola, o jaký přesný typ pohonu se jedná, však automobilka neuvedla.
Jedním z mála zveřejněných údajů je zahájení prodeje – sériová verze, která ještě prodělá dílčí změny, se začne prodávat v roce 2015. V interiéru stojí za zmínku obrovský středový displej, podobně velký má třeba nové Volvo XC90.

SsangYong XIV-Air (koncept, 2014)

SsangYong se pochlubil hned dvěma koncepty na stejném technickém základě. SsangYong XIV-Air (vpravo) a XIV-Adventure, který má pevnou střechu.