Článek
Korejská automobilka SsangYong svou historii málem ukončila už minulý rok. Nyní se však Korejci nadechují a s novým SUV Korando chtějí ukousnout alespoň malý podíl na trhu. SsangYong má v Česku oficiální zastoupení, vozy s tímto logem však potkáte na silnicích sporadicky - na vině jsou průměrné či podprůměrné jízdní vlastnosti a především mimořádně nepovedený design - takový Rodius vypadá opravdu ošklivě.
Korejci ale se svým návratem nenechali nic náhodně a o design jejich nového modelu se postaral věhlasný Giugiaro. Také technika se zdá být mnohem lepší než dříve.
Korando na délku měří 4410 mm a má rozvor náprav 2650 mm. Kufr nabídne 486 litrů v základním uspořádání. Překvapivě dobré jsou nájezdové a přejezdové úhly či brodivost - 300 mm. S tímto SUV nejspíš nebudete mít v lehkém terénu problém. Zadní náprava je tvořena nezávislým víceprvkovým zavěšením, vpředu je klasicky McPherson. Verze 4x4 váží 1672 kg, 4x2 je lehčí - 1591 kg.
Při výběru z motorů máte jedinou volbu - dvoulitrový turbodiesel s výkonem 175 koní (129 kW) při 4000 otáčkách a 360 Nm otáčkách. Převodovka je 6stupňová - samočinná či manuální.
Průměrná spotřeba činí 6,4 l / 100 km, u verze s pohonem jenom předních kol je o 0,4 l lepší.
Ceny začínají na 579 900 korunách, verze 4x4 pořídíte od 625 900 korun. Už základní výbava je bohatá a zahrnuje většinu prvků komfortní či bezpečnostní výbavy.