Článek
Potvrdily se tak zprávy z podzimu loňského roku, které toto převzetí předpovídaly. Konsorcium za hluboce ztrátovou automobilku zaplatilo 305 miliard wonů, tedy asi 5,5 miliardy korun.
Ssangyong ukazuje nové SUV. Koncept vypadá futuristicky
Ssangyong dlužil koncem roku 2020, kdy spadl pod nucenou správu, 60 miliard wonů (1,08 miliardy korun) a nebyl schopný ani splácet státní půjčku tak, aby to neohrozilo chod firmy.
V roce 2021 se nic nezlepšovalo, globálně podle agentury Reuters prodal jen necelých 85 tisíc vozů; mj. o 21 % méně než o rok dřív. Za období od ledna do září 2021 nasbíral ztrátu dalších 238 miliard wonů (4,3 miliardy korun).
Jeho dosavadní vlastník, indická automobilka Mahindra & Mahindra, se ho od začátku roku 2021 snažila zbavit. Nyní je jasné, že se to povedlo. Jaké plány se Ssangyongem bude mít konsorcium, zatím není jasné; dříve se hovořilo o elektromobilitě a je známo, že Edison Motors má velké plány na průnik do světa lehkých vozidel.
Web Carscoops dokonce hovoří o tom, že chce být Applem v oblasti elektromobilů, prodávat vůz jménem Smart S s výkonem 653 koní a zrychlením na stovku za 2,5 sekundy, menší stroj jménem Smart E cílený na zákazníky Mercedesu EQE a také Smart A jako rivala Tesly Model 3.
Ssangyong byl v indickém vlastnictví od roku 2011 a pokoušel se postavit na nohy několika novými modely jako Musso, Tivoli či Rexton.
Předtím, v letech 2004-2009, byla většinovým akcionářem čínská automobilka SAIC, která podle zaměstnanců Ssangyongu vykradla duševní vlastnictví. K majitelům Ssangyongu dříve patřilo také Daewoo a koncern Daimler-Benz.