Hlavní obsah

Srdce staromilce zaplesá: Porsche uvádí 911 Sport Classic

Porsche uvádí 911 v retro kabátě. Edice Sport Classic má techniku ultimativní verze Turbo, ale méně výkonu, manuální převodovku a pohon zadních kol.

Porsche 911 Sport ClassicVideo: Porsche

Článek

Předchozí Porsche 911 Sport Classic generace 997 z roku 2009 bylo vyrobeno v pouhých 250 exemplářích, všechny se prodaly do 48 hodin od svého debutu.

Čerstvá inkarnace řady Sport Classic jde stejnou cestou, i když Porsche postaví 1250 exemplářů modelu založeného na aktuální generaci 992.

Zatímco předchůdce byl postaven kolem Carrery S s výkonem 402 koní, Porsche se s novou verzí rozhodlo jít pro základy o několik pater výš, až k vrcholné 911 Turbo.

Porsche připravilo limitovanou retro edici pro novou Targu

AutoMoto

Sport Classic má stejný 3,7litrový plochý šestiválec s dvojitým přeplňováním. Zatímco však verze Turbo má 572 koní a Turbo S 640 koní, obě nabízené výhradně s pohonem všech kol a 8stupňovou dvouspojkovou převodovkou, Sport Classic je naladěno na 542 koní a používá 7stupňovou manuální převodovkou pohánějící pouze zadní kola. Jde tak o nejvýkonnější model s manuální převodovkou v řadě 911.

Mezi další standardní prvky patří vylepšená verze aktivního podvozku, keramické kompozitní brzdy, řízení zadní nápravy, paket Sport Chrono a speciálně upravený sportovní výfukový systém, který by měl znít hlasitěji hlavně uvnitř, protože Porsche odstranilo z kabiny část izolace.

Opravdové retro

I když si Sport Classic zachovává široké boky verze 911 Turbo, kupodivu vynechává zadní otvory pro přívod vzduchu. Nejzřetelnější designové změny na vnější straně začínají spoilerem, který je inspirován Carrerou 2.7 RS z roku 1973, a 20palcovými předními a 21palcovými zadními pětipaprskovými disky s černými dekory, které vzdávají hold modelu 911S z roku 1967.

Speciální edice je nalakována podobnou šedou barvou jako poslední vůz, se dvěma světlejšími šedými pruhy táhnoucími se přes horní část, i když k dispozici bude také černá, šedá Agate a modrá metalíza Gentian.

Mission R na vlastní kůži aneb Porsche ukazuje, že budoucnost závodění není nudná ani tichá

AutoMoto

Nechybějí nápisy „Porsche“ a čísla v závodním stylu po stranách. Kromě možnosti specifikovat číslice mezi 1 a 99 jsou tyto grafiky záměrně aplikovány jako samolepky, takže je lze kdykoli odstranit.

Dalšími detaily jsou třeba zlaté odznaky, dřevěný dekor v interiéru a kapota z plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP), která není nabízena u modelů 911 Turbo. Prolis na kapotě odpovídá karbonové dvojité bublinkové střeše, která je pro tuto edici také speciální.

911 Sport Classic lze objednat již nyní za ceny od 272 714 eur, tedy v přepočtu 6,7 milionu korun. Dodávky budou v Evropě spuštěné od července.

Související témata:

Výběr článků

Načítám