Článek
Historicky první sportovně laděný S model značky Audi se vznětovým motorem - SQ5 - pohání motor s objemem 2967 ccm. Ten je přeplňován dvěma různě velkými turbodmychadly. Motor 3.0 TDI nabízí výkon 230 kW (313 k) a maximální točivý moment 650 Nm od 1450 do 2800 otáček. Audi jej od loňska nabízí i do modelu A6 a časem určitě přibydou další.
Ingolstadtská automobilka neuvádí hmotnost SQ5, výkonný motor nicméně zaručuje působivé parametry: stovku zvládne za 5,1 s a jede až (pravděpodobně elektronicky omezených) 250 km/h, spotřeba nafty je přitom 7,2 l/100 km. Výkon se prostřednictvím osmistupňového automatu tiptronic přenáší na všechna čtyři kola.

Audi SQ5 TDI (2012)

Audi SQ5 TDI (2012)
Naftové motory obvykle nemají moc hezký zvuk výfuku, SQ5 má v krátkém vedlejším rameni výfukové soustavy reproduktor. Za zmínku stojí o 30 mm snížený podvozek a sériově dodávaná 20“ kola s pneumatikami 255/45. V seznamu příplatkové výbavy jsou i kola s průměrem ráfku 21 palců.
Oproti běžnému modelu je nový střešní spoiler a modifikované nárazníky. Vrcholný model se dodává buď v modré, nebo černé metalíze. Cena na německém trhu začíná v přepočtu na částce 1,5 miliónu korun. Česká cena zatím není k dispozici, prodej bude zahájen v druhé polovině příštího roku.

Audi SQ5 TDI (2012)