Článek
Novinkou u BMW Z4 je použití pevné skládací střechy namísto klasické plátěné. Poháněná jsou pochopitelně zadní kola, rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu se blíží ideálnímu poměru 50:50.
V nabídce jsou výhradně benzínové a šestiválcové motory. Základem je 2,5 litrový motor (204 k a 250 Nm), a pak dva třílitrové šestiválce. Slabší nabídne 258 koní a 310 Nm, silnější je přeplňovaný a jeho výkon je 306 k a 400 Nm.
BMW Z4 (2010)
FOTO: BMW
Nejlacinější varianta s 2,5 litrovým motorem přijde na 999 tisíc korun. Za silnější šestiválec zájemci zaplatí 1 173 tisíc korun. Nejvýkonnější verze s výkonem 306 koní přijde na 1 307 tisíc korun. Všechny verze nabídnou už v základu manuální klimatizaci, bi-xenonové světlomety, elektronickou stabilizaci nebo CD/MP3 přehrávač. K tomuto modelu se více hodí standardní šestistupňová manuální převodovka, kdo by i tak chtěl automat, připlatí si 63 tisíc, snížení podvozku o 10 mm stojí 33 tisíc.
Konkurenční Audi TT Roadster přijde na 1 018 tisíc korun s dvoulitrovým benzínovým motorem (200 k), nejdražší verze 3,2 Quattro (250 k) stojí 1 210 tisíc korun.