Hlavní obsah

Sportovní oddělení Toyoty má upravit Corollu i pick-up Hilux

Ostrý pick-up se šestiválcem a nabroušená Corolla s tříválcem by podle informací z Austrálie mohly v dohledné době rozšířit nabídku aut pro nadšence. Jméno GR Hilux je už registrované, na registraci jména GR Corolla je podána žádost.

Foto: Toyota

Starší Toyota Hilux GR Sport (na snímku) může dát představu, jak by mohl vypadat případný plnotučný GR Hilux.

Článek

Nabídka vozů do terénu, které jsou spíš na ostřejší jízdu než na práci, je v Evropě dost omezená. Nechcete-li dovážet nic z USA, musíte se spokojit s Fordem Ranger Raptor, který je sice špičkový, ale nemusí sednout každému i proto, že mu pod kapotou pracuje „jen” dvoulitrový turbodiesel.

Z Austrálie nyní přicházejí zprávy, že se chystá jeho konkurent na bázi Toyoty Hilux. Potěší příznivce větších motorů - má mít vidlicový šestiválec. Zpravuje o tom australský web CarsGuide s tím, že motor má být dieselový a vzniká pro nový Land Cruiser 300.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Současná „civilní” Toyota Hilux

Měl by nabídnout vyšší výkon než dosavadní vznětová V8 v Land Cruiseru. To znamená, že lze čekat více než 272 koní a 650 N.m, u obou hodnot podstatně více než 213 koní a 500 N.m, které nabízí zmíněný Ford Ranger Raptor.

„Jezdíme s Hiluxem Dakar, takže rozhodně není vyloučeno, že bychom mohli takové vozidlo v budoucnosti nabídnout,” komentoval možnost ostřejšího Hiluxu nejmenovaný mluvčí Toyoty v minulosti pro australský web.

Test Toyoty Hilux: Svérázná na asfaltu, schopná mimo něj

AutoMoto

Ze stejného kontinentu, ovšem tentokrát z australského úřadu pro duševní vlastnictví, přicházejí informace o registraci jména „GR Corolla”. Stejný zdroj v minulosti zveřejnil registraci jména „GR Hilux”.

O nabroušené Corolle se mluvilo už v minulosti, třebaže Sean Hanley, viceprezident pro prodeje a marketing australské divize Toyoty, nedávno uvedl, že ostrý hatchback není v plánu v blízké budoucnosti.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Současná „civilní” Toyota Corolla Hybrid na pařížském autosalonu v roce 2018

Zvěsti napovídají, že případná ostrá Corolla by mohla mít stejný 1,6l přeplňovaný tříválec, který se chystá do již potvrzeného Yarisu GR. Má 261 koní a 360 N.m a chvilku, do představení Koenigseggu Gemera, to byl nejsilnější tříválec v silničním autě.

V současné situaci je nicméně nutné všechny plány automobilek brát s vědomím pandemie koronaviru. S ní spojené odstávky, omezování a ekonomické ztráty můžou jakékoliv plány na auta, která se nebudou prodávat jako teplé housky, odsunout, či zcela zhatit. Doufat ale stále můžeme.

Související články

Výběr článků

Načítám