Článek
Nabídka vozů do terénu, které jsou spíš na ostřejší jízdu než na práci, je v Evropě dost omezená. Nechcete-li dovážet nic z USA, musíte se spokojit s Fordem Ranger Raptor, který je sice špičkový, ale nemusí sednout každému i proto, že mu pod kapotou pracuje „jen” dvoulitrový turbodiesel.
Z Austrálie nyní přicházejí zprávy, že se chystá jeho konkurent na bázi Toyoty Hilux. Potěší příznivce větších motorů - má mít vidlicový šestiválec. Zpravuje o tom australský web CarsGuide s tím, že motor má být dieselový a vzniká pro nový Land Cruiser 300.
Měl by nabídnout vyšší výkon než dosavadní vznětová V8 v Land Cruiseru. To znamená, že lze čekat více než 272 koní a 650 N.m, u obou hodnot podstatně více než 213 koní a 500 N.m, které nabízí zmíněný Ford Ranger Raptor.
„Jezdíme s Hiluxem Dakar, takže rozhodně není vyloučeno, že bychom mohli takové vozidlo v budoucnosti nabídnout,” komentoval možnost ostřejšího Hiluxu nejmenovaný mluvčí Toyoty v minulosti pro australský web.
Test Toyoty Hilux: Svérázná na asfaltu, schopná mimo něj
Ze stejného kontinentu, ovšem tentokrát z australského úřadu pro duševní vlastnictví, přicházejí informace o registraci jména „GR Corolla”. Stejný zdroj v minulosti zveřejnil registraci jména „GR Hilux”.
O nabroušené Corolle se mluvilo už v minulosti, třebaže Sean Hanley, viceprezident pro prodeje a marketing australské divize Toyoty, nedávno uvedl, že ostrý hatchback není v plánu v blízké budoucnosti.
Zvěsti napovídají, že případná ostrá Corolla by mohla mít stejný 1,6l přeplňovaný tříválec, který se chystá do již potvrzeného Yarisu GR. Má 261 koní a 360 N.m a chvilku, do představení Koenigseggu Gemera, to byl nejsilnější tříválec v silničním autě.
V současné situaci je nicméně nutné všechny plány automobilek brát s vědomím pandemie koronaviru. S ní spojené odstávky, omezování a ekonomické ztráty můžou jakékoliv plány na auta, která se nebudou prodávat jako teplé housky, odsunout, či zcela zhatit. Doufat ale stále můžeme.