Článek
Šéf australského zastoupení automobilky přirovnal nové čtyřválcové motory, které s plug-in hybridními systémy nahradily charakterní osmiválce v modelech AMG, k chytrým telefonům. Zákazníky prý také přesvědčí, potřebují ale čas.
Ačkoliv plug-in hybridní motorizace slibují vyšší výkon a nižší spotřebu než přeplňovaný osmiválec, mnozí je kritizují kvůli ztrátě charakteru a jejich prodeje jsou ve srovnání s V8 nižší. Podle Jaime Cohena, nového šéfa australského zastoupení značky, ale zákazníci pouze potřebují čas, aby si na změnu zvykli.
Díky lepším parametrům, než měl osmiválec, by si měl plug-in hybrid zákazníky rychle získat. Musí ho ale vyzkoušet. „Je to o výkonech. Byl by to problém, kdybychom s plug-in hybridním pohonným ústrojím nedokázali poskytnout stejný výkon, ale jakmile se s ním projedete, uvidíte, že výkon tam je,“ uvedl pro místní magazín CarSales.
Přechod k menším motorům následně srovnal s přechodem k automatickým převodovkám, na které se sice zprvu mnozí také nedívali s nadšením, nyní ale pomalu ovládají trh a ve srovnání s manuálními převodovkami nabízejí řadu výhod. Asi nejzajímavější srovnání ale bylo s nástupem dotykových chytrých telefonů.
„Byl jsem jeden z těch, kterým chyběl telefon s klávesnicí,“ řekl v rozhovoru Cohen. Tou dobou bylo pro mnoho lidí těžké si představit, jak by se mohly prodávat ve velkém, dnes ovšem ovládají trh. „Takže pokrok nějakou dobu trvá a nakonec je úspěšný, protože je to dobrý produkt, a to lidi přesvědčí.“
Milovníci osmiválců ale nemusí smutnit. Ačkoliv některé modely přešly na plug-in hybridní čtyřválce, automobilka nedávno poupravila svou strategii elektrifikace a nyní ve velkém investuje do vývoje spalovacích motorů. Včetně nového vidlicového osmiválce.