Článek
Subaru své BRZ druhé generace představilo dříve, ale kvůli emisím se Evropě alespoň prozatím vyhne. Armáda hybridních modelů však u Toyoty znovu zachraňuje nadšence – flotilové emise příjezdu nového GR 86 na „starý kontinent“ bránit nemají.
Předchůdce se jmenoval GT 86, změna názvu novinky je pochopitelná – jedná se o třetího zástupce rodiny GR, tedy Gazoo Racing. Postaví se vedle modelů Supra GR a Yaris GR.
Lehkonohá Japonka. Test Toyoty GT86 v limitované edici Black Touch
Stejně jako nové BRZ i Toyota staví na stejné platformě jako předchůdce. Tomu, že jde možná spíše o velmi důkladnou modernizaci, nahrává pohled na boční partie vozu, které se podobají. Podstatně jinak zpracovaná je však samozřejmě příď a záď, ale i interiér.
Uvnitř vozu stále nečekejme luxusní materiály, ale spíše strohost a perfektní pozici za volantem. Neúplné informace však nasvědčují odlišnému designu přístrojové desky a lepší multimediální výbavě, včetně digitálního přístrojového štítu či větší středové obrazovky.
Nové Subaru BRZ opět láká staromilce, evropské tužby se ale obracejí k Toyotě
Novinka je stavěna dle stejného receptu jako originál, kterého se od roku 2012 prodalo přes 200 tisíc kusů. Hlavní roli má znovu hrát nízká hmotnost 1270 kg, nízké těžiště a hravost na úzkých pneumatikách. Toyota také uvádí, že je karoserie o 50 procent tužší než u předchůdce.
Pod kapotou opět bije takzvaný boxer, motor od Subaru, tedy atmosféricky plněný zážehový čtyřválec s ležatými písty. Tentokrát má ovšem 2,4 litru. V japonské specifikaci vůz nabídne výkon 173 kW (235 k) v 7000 otáčkách a točivý moment 250 newtonmetrů. To znamená zrychlení z nuly na 100 km/h za 6,3 sekundy. Na oficiální čísla pro evropský trh si však ještě počkáme.