Článek
Třetí generace ostré fiesty vůbec poprvé dostala tříválcový motor. Nový turbodmychadlem přeplňovaný tříválec 1.5 EcoBoost kombinuje přímé i nepřímé vstřikování, nabízí rovněž proměnné časování sacích i výfukových ventilů.
Patnáctistovka ve Fiestě ST dosahuje výkonu 147 kW (200 k) a točivého momentu 290 Nm. Zrychlení 0–100 km/h zvládne tento model za 6,5 sekundy a jede až 232 km/h. Převodovka je výhradně manuální, šestistupňová.
Fiesta ST dostala specifická 18palcová hliníková kola, uvnitř jsou pak kromě sportovního volantu vpředu sportovní sedadla Recaro (bez příplatku). Elektronická stabilizace je plně vypínatelná a nabízí rovněž režim s pozdním zásahem.
Zajímavostí je mechanický samosvorný diferenciál Quaife, ten přijde na 25 000 korun (v balíčku Performance k tomu navíc dostanete launch control a světelnou indikaci pro zařazení vyššího rychlostního stupně). Standardem jsou sedmnáctipalcová litá kola, za 13 950 dostanete o palec větší. Metalický lak přijde na 10 500 korun.
Fiesta ST má prakticky pouze dva přímé konkurenty: Volkswagen Polo GTI (569 900 korun) a Renault Clio R.S. (586 900 korun).