Článek
Pětidveřový hatchback MX Sportif se stejně jako všechny vozy nové generace Mazda vyznačuje nápadným designem založeným na masivním a dynamickém vzhledu, dobré ovladatelnosti a optimálním vyvážení funkčnosti a prostornosti interiéru. Dynamické proporce a napnuté kontury protažené kabiny jsou ukončeny extrémně krátkým přesahem karoserie. Robustní linky jdoucí z propracované masky a přecházející zpět přes kapotu motoru kombinovanou s trojúhelníkovými zadními sloupky jen zvýrazňují celkovou masivnost nové Mazdy.
V interiéru se Mazda Sportif vyznačuje sportovně-komfortním designem, který se celkově snaží být co nejpohodlnější a zároveň nepraktičtější jak pro řidiče, tak pro pasažéry. Interiér, obložení dveří i vnitřní kovové prvky jsou lehce omývatelné. Přístrojová deska nemá příliš elegantní vzhled, což umožňuje dobrou viditelnost i využití všech potřebných funkcí během jízdy. Pro větší jízdní bezpečnost je Sportif vybaven i systémem řízení jízdní stability (DSC).
Nový MX Sportif je osazen čtyřválcovým dvoulitrem MZR 2.0, který byl vyvinut jako "člen" nové generace motorů od Mazdy. Děje se tak prostřednictvím ručně řazené pětistupňové převodovky. Jeho výkon je odhadován okolo 150 koní při 6000 otáčkách za minutu a maximální točivý moment 210 N.m-1 při 4500 otáčkách za min. Více technických údajů v tabulce.
Technická data Mazdy MX Sportif | ||
Rozměry | Délka | 4350 mm |
Šířka | 1760 mm | |
Výška | 1450 mm | |
Rozvor | 2640 mm | |
Motor | Typ | čtyřválec MZR 2.0L |
Výkon | 150 koní /6000 ot./min. | |
Max. točivý moment | 210 N.m-1/4500 ot./min. | |
Převodovka | ||
Pětistupňová manuální |