Článek
Když se na začátku tohoto roku rozkřiklo, že majitelé jihokorejské automobilky Hyundai vytáhli z kapsy více než dvě miliardy korun, aby koupili podíl v chorvatské firmě Rimac, objevila se jiskřička naděje, že ze spolupráce vznikne něco skvělého. Rimac se totiž specializuje na elektrické supersporty.
Test Hyundaie i30 N Fastback: Elegantní ničitel klikatých okresek

Zvěsti o vývoji silného elektrického auta nyní potvrdil Albert Biermann, někdejší hlava divize M u BMW a současný šéf sportovní divize N u Hyundai, během své prezentace na autosalonu v Los Angeles. V rámci představení konceptu nového Tucsonu sdělil novinářům, že už probíhá aktivní spolupráce s malou chorvatskou automobilkou.

Rimac Concept One
„Ve spolupráci s Rimacem vyvíjíme vysoce výkonné elektrické i benzínové prototypy,“ řekl nejvyšší muž divize N. „Připravujeme Hyundai N na další výzvy v oblasti elektrifikace a mobility,“ dodal.
Na otázku, zda už Hyundai pracuje i na elektrickém supersportu, třeba takovém, na jaké se Rimac zaměřuje, Biermann odpověděl, že to je hudba budoucnosti. Nic ale nevyloučil. Naopak fanoušky své značky potěšil vyjádřením, že v příštím roce mohou od Hyundaie čekat „šílené“ koncepční auto. Prozatím prý ale pouze se spalovacím motorem, nikoliv elektrickým agregátem.
Nový koncept Hyundai: Zvykněte si na jiný vzhled

Chorvatská automobilka Rimac Automobili existuje od roku 2009, kdy ji založil vynálezce Mate Rimac, který stále vlastní přibližně 47 % firmy. Do povědomí automobilového světa ji dostalo hned první auto – elektrický supersport Rimac Concept One. Podíl v něm koupilo třeba německé Porsche (15,5 %) a nyní právě i Hyundai, potažmo Kia (dohromady 13,7 %).