Článek
Když se na začátku tohoto roku rozkřiklo, že majitelé jihokorejské automobilky Hyundai vytáhli z kapsy více než dvě miliardy korun, aby koupili podíl v chorvatské firmě Rimac, objevila se jiskřička naděje, že ze spolupráce vznikne něco skvělého. Rimac se totiž specializuje na elektrické supersporty.
Zvěsti o vývoji silného elektrického auta nyní potvrdil Albert Biermann, někdejší hlava divize M u BMW a současný šéf sportovní divize N u Hyundai, během své prezentace na autosalonu v Los Angeles. V rámci představení konceptu nového Tucsonu sdělil novinářům, že už probíhá aktivní spolupráce s malou chorvatskou automobilkou.

Rimac Concept One
„Ve spolupráci s Rimacem vyvíjíme vysoce výkonné elektrické i benzínové prototypy,“ řekl nejvyšší muž divize N. „Připravujeme Hyundai N na další výzvy v oblasti elektrifikace a mobility,“ dodal.
Na otázku, zda už Hyundai pracuje i na elektrickém supersportu, třeba takovém, na jaké se Rimac zaměřuje, Biermann odpověděl, že to je hudba budoucnosti. Nic ale nevyloučil. Naopak fanoušky své značky potěšil vyjádřením, že v příštím roce mohou od Hyundaie čekat „šílené“ koncepční auto. Prozatím prý ale pouze se spalovacím motorem, nikoliv elektrickým agregátem.
Chorvatská automobilka Rimac Automobili existuje od roku 2009, kdy ji založil vynálezce Mate Rimac, který stále vlastní přibližně 47 % firmy. Do povědomí automobilového světa ji dostalo hned první auto – elektrický supersport Rimac Concept One. Podíl v něm koupilo třeba německé Porsche (15,5 %) a nyní právě i Hyundai, potažmo Kia (dohromady 13,7 %).