Hlavní obsah

Společný podnik Fordu a Volkswagenu na vývoj autonomního řízení končí

Automobilka Ford ve spolupráci s německým Volkswagenem ukončuje provoz své podružené firmy Argo Al. Společnost, která pracovala na systému autonomního řízení, přepustí své zaměstnance Fordu a Volkswagenu, někteří ale budou muset odejít.

Foto: Ford

Ilustrační foto

Článek

Bitva mezi dvěma společnostmi Cruise od General Motors a Argo Al od Fordu a Volkswagenu je u konce. Druhá jmenovaná firma totiž končí, což v rozhovoru pro web TechCrunch potvrdilo vedení Fordu. „V koordinaci s našimi akcionáři bylo rozhodnuto, že Argo Al nebude pokračovat ve své misi.“

Nejen fiesta. Nabídku Fordu opouští i MPV S-Max a Galaxy

AutoMoto

Společnost, která pracovala na vývoji pokročilé autonomní jízdy, přepustí své zaměstnance Fordu a Volkswagenu, ale někteří z nich budou muset odejít úplně. V sérii tweetů situaci ještě blíže vysvětlil generální ředitel fordu Jim Farley, který uvedl, že konec Argo Al má souvislost s posunem zaměření automobilky na semi-autonomní systémy řízení úrovně 3.

Většina z těch, kteří z Argo Al poputují do Fordu, budou pracovat na továrním systému L3 BlueCruise. Většina zdrojů vyhrazená pro Argo Al pak přejde právě do tohoto oddělení.

Velmi podobně pak bude postupovat i Volkswagen. Ten se ovšem ve vývoji spolehne na spolupráci s firmou Bosch a čínskou společností Horizon Robotics.

Ford Fiesta v příštím roce skončí bez nástupce

AutoMoto

Argo Al nebyla jedinou spoluprací mezi Fordem a Volkswagen. Vedení druhé jmenované automobilky ovšem veřejnost ujistilo, že všechny ostatní společné projekty včetně užitkových vozů dvou obřích firem dále běží.

Související články

Nový Ford Mustang už má svou závodní verzi

Ford Mustang sedmé generace se představil teprve v září a už je připraven na australskou sérii Supercars. Závodní verze byla uvedena 6. října na slavném...

Výběr článků

Načítám