Článek
Bitva mezi dvěma společnostmi Cruise od General Motors a Argo Al od Fordu a Volkswagenu je u konce. Druhá jmenovaná firma totiž končí, což v rozhovoru pro web TechCrunch potvrdilo vedení Fordu. „V koordinaci s našimi akcionáři bylo rozhodnuto, že Argo Al nebude pokračovat ve své misi.“
Nejen fiesta. Nabídku Fordu opouští i MPV S-Max a Galaxy
Společnost, která pracovala na vývoji pokročilé autonomní jízdy, přepustí své zaměstnance Fordu a Volkswagenu, ale někteří z nich budou muset odejít úplně. V sérii tweetů situaci ještě blíže vysvětlil generální ředitel fordu Jim Farley, který uvedl, že konec Argo Al má souvislost s posunem zaměření automobilky na semi-autonomní systémy řízení úrovně 3.
Většina z těch, kteří z Argo Al poputují do Fordu, budou pracovat na továrním systému L3 BlueCruise. Většina zdrojů vyhrazená pro Argo Al pak přejde právě do tohoto oddělení.
Velmi podobně pak bude postupovat i Volkswagen. Ten se ovšem ve vývoji spolehne na spolupráci s firmou Bosch a čínskou společností Horizon Robotics.
Ford Fiesta v příštím roce skončí bez nástupce
Argo Al nebyla jedinou spoluprací mezi Fordem a Volkswagen. Vedení druhé jmenované automobilky ovšem veřejnost ujistilo, že všechny ostatní společné projekty včetně užitkových vozů dvou obřích firem dále běží.