Článek
Automobilový průmysl zažívá nelehké období, které již přimělo řadu společností hledat nové partnery z řad konkurentů. Spolupráce totiž přináší celou řadu výhod, včetně sdílení nákladů a časové úspory.
Nejnovější spolupráce se rodí mezi automobilkami General Motors (GM) a Hyundai, jejichž představitelé podepsali Memorandum o porozumění ohledně možné spolupráce na vývoji a výrobě automobilů.
Pokud se společnosti dohodnou, mohla by spolupráce probíhat na poli osobních i užitkových vozů, poháněných spalovacími motory, elektrickým pohonným ústrojím, a otevřená je i otázka spolupráce v oblasti vodíkové technologie.
Kromě toho by společnosti mohly spolupracovat také v oblasti logistiky. Společnými silami by mohly získávat například materiál pro výrobu baterií, oceli a další klíčové materiály.
„GM a Hyundai mají vzájemně se doplňující silné stránky a talentované týmy. Naším cílem je využít rozsah a kreativitu obou společností, abychom mohli zákazníkům dodávat ještě konkurenceschopnější vozidla rychleji a efektivněji,“ uvedla po podpisu dohody Mary Barra, výkonná ředitelka GM.
„Toto partnerství umožní společnostem Hyundai Motor a GM vyhodnotit příležitosti ke zvýšení konkurenceschopnosti na klíčových trzích a v klíčových segmentech vozidel, jakož i zvýšit efektivitu nákladů a zajistit vyšší hodnotu pro zákazníky prostřednictvím našich společných odborných znalostí a inovativních technologií,“ dodal Euisun Chung, výkonný předseda představenstva Hyundai Motor Group.