Článek
Americké standardy spotřeby paliva a emisí CO2, známé jako CAFE (Corporate Average Fuel Economy, česky „průměrná flotilová spotřeba paliva”), byly tamní vládou zmírněny.
Místo 46,7 mil na galon (5,037 l/100 km), které požadovaly starší normy, je nově cílem dosáhnout průměrné spotřeby 40,4 mil na galon (5,822 l/100 km). V platnosti zůstává, že takový průměr musí automobilky mít u aut modelového roku 2026.
EU bude od ledna hlídat, s jakou spotřebou jezdíte. Možná kvůli nové dani

Pro srovnání, poslední ověřená data jsou na webu NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration, Národní úřad pro bezpečnost silniční dopravy) dostupná pro rok 2017. Tehdy byl flotilový průměr spotřeby osobních a lehkých užitkových vozidel 33,4 mpg (7,042 l/100 km) a za normovanou hodnotou 33,8 mpg (6,959 l/100 km) tedy zaostával jen o malý kousek.
Automobilky v USA rekordně investovaly do lobbingu. Chtějí zmírnit emisní limity

Agentura EPA (Environmental Protection Agency, česky Agentura pro ochranu životního prostředí) už v roce 2018 zrušila cíl spotřeby 50 mpg (4,704 l/100 km) do roku 2025, který byl stanoven za vlády prezidenta Baracka Obamy. Scott Pruitt z agentury tenkrát uvedl, že EPA za Obamovy vlády byla zpolitizovaná a „činila úsudky, které nekorespondovaly s realitou, a nastavila standardy příliš přísně”.
Finální limit 40,4 mpg podle americké vlády „reflektuje realitu současných trhů, včetně ceny ropy výrazně nižší oproti předpokladům z roku 2012, významných nárůstů produkce ropy v USA a rostoucí poptávky zákazníků po větších vozidlech”.
Kvalita benzinu a nafty se v ČR zlepšila, vadné bylo méně než 1 % odebraných vzorků

Dále vláda uvádí, a to je za současné ekonomické situace pojící se s koronavirovou pandemií snad i důležitější, že zmírnění standardů spotřeby paliva sníží cenu nového auta v průměru o 1000 dolarů (necelých 25 tisíc korun). To znamená, že více lidí finančně dosáhne na nové auto a reálné emise CO2 i škodlivin se mohou o to více snížit.
Podružným, ale neméně důležitým benefitem podle vlády je, že díky tomu, že více lidí si bude moci dovolit nové, bezpečnější auto, na amerických silnicích zemře v důsledku nehod o 3300 lidí méně a o 397 tisíc lidí méně bude zraněno.