Článek
Technologie tzv. head-up displejů pochází z vojenského průmyslu. Letadla s promítáním vybraných informací přímo do zorného pole pilota přišla na konci padesátých let.
V sedmdesátých letech se head-up systémy objevily i v civilním letectví. Od konce let osmdesátých jsou k vidění i v autech – dnes jde často o vozy koncernu PSA nebo BMW.
Do světa motorek přináší tuto technologii jako první právě ruská společnost LiveMap. Vývojářům v čele s Аndrewem ARTishchevem nestačí podpora ruských státních ani moskevských grantů. Obrátili se proto na sympatizanty. Na dokončení vývoje a zahájení sériové výroby žádají celkem 150 000 dolarů (cca 3 000 000 korun). Aktuálně vybrali v přepočtu necelých 100 000 Kč, přičemž propagační materiály zhlédlo cca 300 000 lidí.
Přelomová helma nemá nabízet jen technologii head-up. Bude umět pořizovat obrazové záznamy (13 Mpix), bude v ní integrovaný gyroskop, kompas, a pochopitelně také sluchátka s mikrofonem – vše budou motorkáři ovládat hlasem. Díky tomu vývojáři slibují vyšší bezpečnost – odpadnou pohledy motorkáře na obrazovku běžné navigace i manipulace s ní. Vše bude nyní přímo v zorném poli.
Helma z uhlíkových vláken
Platformou celému zařízení se stal zjednodušený operační systém Android. Mapové podklady budou k dispozici offline. Pokud si to ale jezdec bude přát, může systém data aktualizovat na internetu. Pak nabídne třeba aktuální předpověď počasí, informace u bodů zájmu (obsazenost parkoviště, restaurace) nebo momentální dopravní situaci.
Rusové chtějí novou helmu vyrábět z uhlíkových vláken. Ta má nabídnout nejen excelentní pevnost, ale také kompenzovat nárůst váhy kvůli elektronice a dvěma 3000 mAh bateriím. Celková hmotnost helmy má být pouhých 1400 gramů.
Akumulátory údajně vydrží na celý den provozu. Dobíjet se dají případně i za jízdy přes USB konektor. Pokud vše půjde podle nadějí vývojářů, budou první helmy k dispozici v příštím roce. S lokalizací do češtiny se zatím nepočítá, hlasové ovládání i veškeré instrukce budou fungovat jen v anglickém jazyce.