Hlavní obsah

Speciální verze Fordu GT za 27 milionů nesmí na silnici, ale ani závodit

Novinky, laz

Zdánlivý nesmysl. Auto, se kterým nemůžete přímo závodit v oficiálně schválené závodní sérii, ale nelze s ním jezdit ani po silnici. Což o to, i pouhé soukromé svezení na závodním okruhu musí být zážitkem, tohle auto totiž není ničím svázané a bere si jen to nejlepší z obou světů.

Foto: Ford 4x

Ford GT mk II se v Goodwoodu prezentuje ve speciálním zbarvení.

Článek

Okolo stavby aut je to dnes jednoznačné. Buď vůz stavíte na silniční použití a musí splňovat snad nekonečně dlouhý seznam norem emisních či bezpečnostních. Nebo máte vůz závodní, u kterého jsou podmínky pro vstup do dané kategorie ještě více sešněrované. Existuje však i šedá zóna.

Že tu je dost movitých zákazníků, kteří jsou ochotni utratit velké sumy peněz za auto, ve kterém se svezou maximálně na uzavřeném okruhu, a to ještě mimo jakoukoli závodní sérii, dobře vědí u Ferrari. Italům jejich klientský program XX vydělává slušné peníze. I přesto, že majitelé daných aut se svezou teprve, až když jim to automobilka naplánuje, typicky v rámci speciálních srazů.

Foto: Ford

Díky zadnímu spoileru a difuzoru auto generuje přítlak jako závodní speciál.

Nyní se do podobných vod pouští také Ford. Známý to historický, ale už opět i současný, rival Ferrari na tratích Le Mans. Modrý ovál na právě probíhajícím Festivalu rychlosti v Goodwoodu představuje model GT mk II.

Bere si základ z verze, kterou šlo normálně koupit a jezdit s ní třeba na nákupy. A spojuje to všechno s některými díly, které pochází anebo jsou inspirovány speciálem z vytrvalostních závodů. Například upravený podvozek nebo obří zadní spoiler. Na rozdíl od silničního vozu nemá nastavitelnou světlou výšku ani přepínatelné jízdní režimy. Celková hmotnostní úspora přesahuje 90 kg.

Foto: Ford

Rovněž interiér je spojením závodního a civilního. Nechybí bezpečnostní klec.

Stejně jako silniční i závodní Ford GT je Mk II poháněn motorem 3.5 EcoBoost. Zde však není limitován žádnými předepsanými restrikcemi, proto dosahuje o 147 kW vyššího výkonu než závodní vůz. Nejvyšší výkon má hodnotu 515 kW, tedy 700 koňských sil. Sedmistupňová dvouspojková převodovka dostala speciální kalibraci, jež zohledňuje výhradně okruhové nasazení.

Výkonnějšímu motoru byly přizpůsobeny brzdy. Brzdným výkonem Mk II dokonce převyšuje závodní vůz. Využívá karbon-keramické kotouče Brembo. Mají průměr 394 mm vpředu a 358 mm vzadu. Kovaná kola o průměru 19 palců jsou obutá do závodních pneumatik Michelin Pilot Sport GT.

Foto: Ford

Civilní Ford GT Carbon Series (2018)

V interiéru se objevuje závodní sedadlo Sparco se šestibodovým pásem. Sedadlo spolujezdce lze dodat na přání. Systém záznamu jízdních dat MoTeC slouží zároveň jako obrazovka zadní kamery.

Edice je limitována na pouhých 45 vozů. Ceny začínají na 1,2 milionu dolarů, v přepočtu přibližně 26,8 milionu korun.

Související témata:

Výběr článků

Načítám