Hlavní obsah
Článek

„Amerika je druhým domovem 911 a speciální pocta exkluzivně pro USA je dokonalým způsobem, jak oslavit padesátiny 911 Carrera RS 2.7. Tolik z nás zbožňovalo původní auto z roku 1972. Chceme vytvořit speciální zážitek, který kombinuje exkluzivní možnosti nového GT3 RS s jedinečným seznamem doplňků,“ řekl Kjell Gruner, šéf amerického zastoupení Porsche.

Stejně jako byl původní model RS 2.7 nabízen v bílé a zelené barvě, je i GT3 RS oslavující 50. výročí vyvedena v bílé Pure v kombinaci se zelenou Python.

Zelená je přítomna všude, protože se používá pro šití, detaily na karoserii i na ochranné kleci, hliníkových kolech a dalších částech vozu. Kupující najdou na každé koncovce spoileru malá loga RS a tím přizpůsobení nekončí.

Zaměřeno na okruh

Narozeninový paket, který pravděpodobně bude k dispozici jen v USA, nijak nemění technické specifikace vozu s vysoce funkční aerodynamikou vytvářející při rychlosti 200 km/h neuvěřitelný přítlak 409 kilogramů.

Porsche uvedlo nejextrémnější model 911, který ještě smí na silnice

AutoMoto

O výkon se stará atmosférický plochý šestiválec, který generuje výkon 525 koňských sil. Auto je pak vybavené sedmistupňovou převodovkou PDK se zkrácenými převody. Novinka díky této kombinaci zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a maximálně jede rychlostí až 296 km/h.

Auto váží v základu jen 1450 kilogramů, a to nejen díky řadě dílů z uhlíkových vláken. Má rovněž speciální vyztužení, díly v podvozku a další prvky, které jej odlišují nejen od standardních 911, ale i od už tak okruhově zaměřené verze GT3.

Oslavenec

Když model Carrera RS 2.7 v roce 1972 debutoval, byl nejvýkonnější verzí 911 na silnici. Auto mělo širší karoserii, zadní spoiler a přední splitter. Porsche také použilo tenčí materiál na karoserii a ubralo ze zvukové izolace kvůli úspoře váhy.

Za zadní nápravou má plochý šestiválec s objemem 2,7 litru o výkonu 207 koňských sil a 255 Nm točivého momentu. K dispozici byla třeba i verze Sport bez zadních sedadel a loketních opěrek nebo balíček Touring, který byl naopak pohodlnější a vozu přidal na hmotnosti o 115 kilogramů.

Porsche slaví 50. výročí ikonické Carrery RS 2.7

AutoMoto

Velkého milníku v rámci automobilismu dosáhla Carrera RS 2.7 na poli rychlosti, protože dokázala z 0 na 100 km/h zrychlit za 5,8 sekundy, čímž se stala prvním sériově vyráběným vozidlem na světě, který to zvládl za méně než 6 sekund. Verze RS byla pak také prvním sériovým porschem, na kterém se objevilo zadní křídlo.

Související témata:

Výběr článků

Načítám