Článek
Na světě asi v současné chvíli nejezdí McLaren Speedtail, který by takto vynikal nenápadnou zajímavostí. Divize MSO (McLaren Special Operations) britské automobilky McLaren si vyhrála se speciální edicí tohoto modelu s názvem „Albert“, který odkazuje na první testovací speedtail s velmi podobným vzhledem.
Ten ale nebyl prvním Albertem v historii McLarenu. Jmenovaly se tak už testovací muly McLarenu F1 v roce 1992 a ty takové jméno dle tiskové zprávy dostaly prostě podle toho, že prostory, kde vznikaly, byly v ulici Albert Drive v anglickém Wokingu.
Zatímco testovací mula speedtailu měla podobný vzhled díky neuhlazené vinylové fólii, v případě tohoto kousku je to samozřejmě pečlivé lakování. Členům týmu MSO trvalo celých 12 týdnů, tedy zhruba čtvrt roku, než vůz dostali do této podoby.
Podle tiskové zprávy byla práce rozdělena na tři části. Dva týdny trvaly přípravy a maskování, šest týdnů samotné malování a lakování a zbylé čtyři týdny vše schnulo a znovu se sestavovalo.
Veškerá práce přitom musela probíhat na již sestaveném autě, neboť bylo nutné zajistit, aby na sebe linie navazovaly a auto vypadalo co nejlépe. Inženýři pro tento projekt zvolili barvy stříbrnou Magnesium a šedou Ueno. Ta stříbrná je lakem, v němž byl poprvé představen McLaren F1, a šedá zase zdobila vítězný McLaren F1 GTR v Le Mans v roce 1995.
Obliba ojetých aut u bohatých lidí roste. Má to dobrý důvod
Model Speedtail je skutečně jedinečným vozidlem, kterých McLaren vyrobil pouhých 106 exemplářů – stejný počet jako McLarenů F1. Pod kapotou má čtyřlitrový motor V8 se dvěma turbodmychadly a hybridní technologií. To zajišťuje, že má výkon 1070 koňských sil a maximální rychlost 403 km/h.