Článek
Tohle auto má v základní verzi tak ďábelské charakteristiky, že zájemci o automobil musí projít nekolikadenním výcvikem na okruhu, aby dostali vůz do ruky a dokázali ho zkrotit. Jenže zákazníci chtějí být odlišení ještě víc, takže vznikla verze Edition.
Krátký pohled pod kapotu odhalí, že tady bude při jízdě pořádné horko. Přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,8 l má největší výkon 653 kW při 7000 ot./min a točivý moment 920 N.m vrcholí v 5800 ot./min.
To se pak není co divit, že výrobce udává maximální rychlost pouze jako „vyšší než 400 km/h“ a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne vůz za 2,9 s.
:. Koenigsegg CCXR Edition
Jenže to není všechno. Již jsme připomněli, že edice se bude týkat i speciálu CCXR, tedy vozu spalujícího až E100. Díky vlastnostem paliva se zvedne výkon až na 749 kW (1018 koní) a točivý moment na 1000 N.m.
Koenigsegg však upravil pro speciální edici nejen motor. Snížil vozu světlou výšku, přitvrdil pružení a nasadil speciální závodní. Upravená je prý i převodovka. Na kompozitové karoserii pak najdeme několik aerodynamických prvků, které by měly zlepšit obtékání vzduchu a zvýšit přítlak na kola.
:. Koenigsegg CCXR Edition
A kolik za ně Švédi chtějí? CCX Edition bude vyrobeno pouze 14 kusů, z nichž každý bude stát 1,33 miliónu euro, tady asi 33 miliónů korun. Šest kusů CCXR pak bude nové zákazníky stát 37,5 miliónu korun (1,5 miliónu euro).