Hlavní obsah

Speciální edice Continentalu GT má závodní ventil v palubní desce. Oslavuje vítězství Bentley v Le Mans

Britská automobilka Bentley oslavuje dvacetileté výročí od posledního triumfu na 24hodinovce v Le Mans. Speciální edice kupé Continental GT se vyrobí jen 48 a každý vůz bude mít originální ventil z motoru závodního speciálu, který v roce 2003 vyhrál nejslavnější vytrvalostní závod světa.

Foto: Bentley

Bentley Continental GT v edici na oslavu 20 let od vítězství na 24h Le Mans vedle vítězného závodního speciálu Speed 8

Článek

Bentley závodilo ve vrcholné kategorii Prototype s modelem Speed ​​8 se dvěma vozy. Tým v roce 2003 obsadil první a druhé místo, jejich čtyřlitrové přeplňované motory V8 s lehkostí přežily vytrvalostní výzvu, včetně motorových ventilů.

Motor byl po závodu zakonzervován a nyní bylo 24 z 32 ventilů z motoru rozpůleno, aby vzniklo 48 artefaktů pro tuto exkluzivní edici, kde zdobí palubní desku.

Dalším promyšleným detailem je nahrazení standardních 12hodinových analogových hodin digitálními hodinami s designem ciferníku na míru – samozřejmě 24hodinovým.

Speciální divize Mulliner se dále inspirovala tmavě zelenými závodními vozy Speed ​​8. Od zeleného exteriéru Verdant přes číslo 7 na čelní masce až po bílý pruh přes kapotu a střechu nebo několik plaketek a připomínek v interiéru.

Edice vychází z verze Speed, vůz je tak poháněn šestilitrovým motorem W12, který se tímto pomalu loučí.

Bentley nespecifikuje cenu ani dostupnost Continentalu GT Le Mans Collection, které bude k mání jako kupé i kabriolet. Zmíněných 48 kusů je však určeno pro globální trh, takže půjde o extrémně vzácná vozidla.

Test Bentley Continental GT V8 Mulliner: Když okřídlené B nestačí

Testy
Související témata:

Výběr článků

Načítám