Článek
Jde o úpravu od firmy BraunAbility, což je firma o tisíci zaměstnancích s 200 dealerstvími v celých Spojených státech. Jde přitom o firmu, která se zabývá vývojem a výrobou potřeb pro tělesně postižené – kolečková křesla, motorizované vozíky, zvedací zařízení apod. Založil ji Ralph Braun, kterému v patnácti letech diagnostikovali spinální svalovou atrofii, takže je odkázán sám na vozík.
Nový vůz postavili ve spolupráci přímo s Fordem, který k tomu dodal nový Ford Explorer a zabýval se projekční prací a technickou přípravou celého sestavení. Základem je klasický Ford Explorer XLT (nebo ve výbavě Limited), který má pod kapotou dostatečně výkonný, ale přitom ne úplně žíznivý vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru. Vůz byl vybrán pro dostatečnou šířku dveří a velkou nosnost.
V interiéru zcela zmizela druhá řada sedadel, kterou nahradila lehce zvýšená podlaha. Zpod ní se totiž ven vysouvá velká plošina, která je dostatečně dlouhá, aby nájezdový úhel byl co nejmenší. Všechno jde samozřejmě ovládat dálkově elektricky. Stejně tak se otevírají i dveře (nikoliv klasicky křídlově, ale posuvným systémem vzad).
V interiéru pak je možné mít několik možných uspořádání dalšího vybavení. Tak například může nebo nemusí být sedadlo řidiče a spolujezdce. Z přístrojové desky zcela zmizel středový tunel a nahradil ho volič automatické převodovky na speciálním boxu, který není napevno, ale je posuvný pro zlepšení přístupu k sedadlu řidiče. Doprovod může jet i na dalších dvou sedadlech, umístěných klasicky v zavazadlovém prostoru. V současné době se připravuje tento vůz pro sériovou výrobu.