Článek
Značka Volvo patřila začátkem desetiletí k největším vizionářům v oblasti elektrifikace, se spalovacími motory se chtěla rozloučit dokonce již před rokem 2030. Nedávno však své cíle upravila, podobně jako většina automobilek, a s modely osazenými spalovacími motory počítá i v příštím desetiletí.
Budoucnost má přitom jistou i XC90, aktuálně nejstarší model v nabídce, který v příštím roce oslaví již 10 let na trhu. Pro značku je ovšem velmi důležitý, takže plánuje pokračovat v jeho modernizaci tak dlouho, dokud o něj bude zájem, uvedl v rozhovoru pro britský Auto Express zástupce značky.
Model XC90 ve své aktuálně druhé generaci přitom prošel první větší modernizací v roce 2019, premiéra druhé pak následovala letos v září. Dlouhá životnost modelu XC90 by nás však neměla překvapovat, ostatně první generace vydržela v prodeji 14 let.
O důležitosti modelu pak svědčí skutečnost, že se navzdory jeho dobře maskovanému stáří jedná o třetí nejprodávanější model značky, hned po menších SUV modelech XC60 a XC40.
Volvo XC90 přitom na trhu koexistuje se svým čistě elektrickým nástupcem, tedy modelem EX90, se kterým si však podle značky nekonkuruje. Každý vůz by měl totiž oslovovat odlišné typy zákazníků, přičemž roli může sehrát i cena, která je u modelu EX90 citelně vyšší.
Zákazníci navíc mají k dispozici i plug-in hybridní motorizaci, která slibuje až 72 kilometrů na baterie. Do roku 2030 by pak právě plug-in hybridy a čistě elektrické vozy měly tvořit 90 až 100 % prodejů značky. Volvo XC90 by se tak mohlo dočkat ještě dalšího faceliftu, další generace se spalovacími motory už se však příliš neočekává.