Článek
Za koncem populárních modelů se spalovacími motory na evropských trzích stály v posledních letech především přísnější emisní limity, to však není případ současné generace Porsche Macan, které bude muset být předčasně staženo z trhů zemí Evropské unie kvůli legislativě upravující kyberbezpečnost.
Když probíhal vývoj stávající generace modelu Porsche Macan, legislativa ještě neměla zcela jasnou podobu. To se však změnilo a nová legislativa vstoupí v zemích EU v platnost 1. července roku 2024, což je pro macan problém.
Úprava modelu pro splnění přísnější legislativy by byla až příliš nákladná, proto se automobilka rozhodla během jara příštího roku prodej stávajícího macanu se spalovacími motory na trzích členských států EU ukončit, jak v rozhovoru pro Automotive News Europe uvedl zástupce značky.
Porsche ukazuje elektrický macan během náročného testování
Výroba Porsche Macan však bude v továrně v Lipsku pokračovat a vůz by měl být nadále vyvážen jak do světa, tak i na evropské trhy zemí mimo EU. Zákazníci z členských států si pak zřejmě budou muset několik měsíců počkat na novou verzi, ovšem již s čistě elektrickým pohonem.
Pro automobilku tak půjde o nepříjemnou komplikaci, neboť nejmenší SUV v nabídce patřilo na evropských trzích k bestsellerům značky. Podle statistik Dataforce, na které odkazuje Motor1, se mělo za prvních 10 měsíců tohoto roku prodat v Evropě bezmála 20 000 kusů.
Připomeňme, že Porsche Macan bylo představeno v roce 2014 a v letech 2016, 2019 a 2021 prošlo modernizacemi. Nová generace menšího SUV modelu, na jejímž vývoji automobilka aktivně pracuje, měla na trhy původně dorazit již v roce 2023, nakonec však byla premiéra odložena až na rok 2024.
Nová generace Porsche Macan vznikne na nové elektrické platformě, vyvíjené ve spolupráci s automobilkou Audi, a nabídne tedy jen čistě elektrický pohon. Donedávna se ovšem předpokládalo, že obě generace budou nabízeny společně, aby si zákazníci mohli vybrat mezi spalovacími motory a elektromotory. Tato alternativa ale v EU evidentně padá.
Macan přitom není jediným modelem stuttgartské automobilky, jehož spalovací motory nahradí elektromotory. Rovněž modely Boxster a Cayman by měly vsadit na čistě elektrický pohon, přičemž jejich bezemisní verze má dorazit v roce 2025. Na baterky už by ale měla jezdit i nová generace modelu Cayenne.