Článek
Kanadská vláda oficiálně odhalila plán s názvem „Standard dostupnosti elektrických vozidel“, který není ničím jiným než postupným koncem prodejů nových aut se spalovacími motory s výjimkou plug-in hybridů.
Začne v roce 2026, kdy má být 20 % nově prodaných aut elektrických, vodíkových či plug-in hybridních, a každoročně se bude o pár procent zvyšovat přes 60 % v roce 2030 až na 100 % v roce 2035. Týkat se má osobních a lehkých užitkových vozidel.
Vláda slibuje pozitivní dopady na zdraví lidí i značné úspory peněz. „Kanaďané v důsledku regulace ušetří zhruba 36,7 miliardy kanadských dolarů (cca 616,6 miliardy korun) v nákladech na energie mezi dneškem a rokem 2050,“ cituje ji web Carscoops. Podle Kanadské automobilové asociace jsou také u elektromobilu o 40-50 % nižší náklady na údržbu.
EU schválila odklad přísnějších pobrexitových pravidel pro elektromobily

Právě finanční stránka je však jednou z klíčových věcí, které Kanaďany od nákupu elektromobilu v současnosti odrazuje, jak odhalil průzkum zveřejněný v červnu letošního roku na webu Carscoops. Hlavní důvody, proč lidé označili pořízení elektromobilu jako „velmi nepravděpodobné“ nebo „spíše nepravděpodobné“, byl v 63 % případů omezený dojezd, v 59 % vysoká cena aut a v 55 % nedostatečné možnosti nabíjení.
Kanadská vláda plánuje také zavedení kreditů za to, že automobilky budou prodávat bezemisní auta. Elektromobily a plug-in hybridy s elektrickým dojezdem přes 80 km na jedno nabití budou za jeden celý kredit, vozy s kratším dojezdem za určitou část kreditu podle počtu míst ve voze, roku prodeje a také dojezdu na elektřinu. Automobilky také mohou kredity získávat za stavbu veřejně přístupných rychlonabíjecích stanic s výkonem alespoň 150 kW.
Francie upravuje dotace na elektromobily, dotknou se hlavně aut z Číny
