Článek
Nová generace třídveřového mini v elektrické verzi SE sice má paket John Cooper Works, ovšem nejde o „plnotučnou“ verzi JCW. Ta bude mít, stejně jako u většího countrymanu, spalovací pohonné ústrojí. Odhalily to oficiální fotografie spolu se zprávou, že dva prototypy se zúčastní závodu 24 hodin Le Mans.
Ony fotografie neukazují auto kompletně, nýbrž v maskovací fólii. Ta ale, když se podíváte zblízka, místo tradičních tvarů ukazuje obrysy různých závodních okruhů. Zda něco takového bude k mání i na hotový vůz, nemáme zprávy, ale rozhodně by to nebylo bez zajímavosti.
Fólie příliš nemaskuje bodykit, který vypadá tak akorát agresivně, ukazuje velké nasávací otvory na přídi i difuzor v zadním nárazníku. Za povšimnutí stojí také centrální koncovka výfuku, spoiler na konci střechy či číslo 37, které je odkazem na slavné vítězství mini v rallye Monte Carlo v roce 1964.
Vyobrazený prototyp dostal označení Pro a je speciálně připraven pro vytrvalostní závody. Proto má bílá 17“ kola obutá do slicků Pirelli P Zero, spony k rychlému otevření kapoty a již zmíněnou centrální koncovku výfuku; tyto tři prvky se do sériové výroby bohužel nedostanou. Červený vůz na fotkách pojede v Le Mans v kategorii SP 3T, druhé auto bude černé s manuální převodovkou a pojede ve třídě VT-2.
Co bude u sériové verze, která má být na světě na podzim, pracovat pod kapotou, zatím není jasné. Podle automobilky však má novinka „posunout hranice rychlosti a agility“. Není vyloučeno, že půjde o nějakou verzi dvoulitrového čtyřválce s turbodmychadlem typu twin scroll, který v countrymanu JCW dává 221 kW a 400 Nm.