Hlavní obsah

Soutěžní Škoda Fabia poprvé v roli předjezdce

Novinky, maž

Prototyp vozu Škoda Fabia Super 2000 se představí v rámci testování poprvé v roli předjezdce a to na letošní Barum Rally Zlín. Je to další krok na cestě k úspěšné homologaci vozu plánované na konec roku 2008.

Článek

Testování vozu Škoda Fabia Super 2000 bylo oficiálně zahájeno v únoru letošního roku a v rámci více než půlročního testování bylo najeto na pět tisíc kilometrů a vyvinuty a otestovány tři prototypy.

Za volantem vozu se vystřídali český jezdec Jan Kopecký, rakouský mistr Raimund Baumschlager či finský ex-šampion Sebastian Lindholm. V poslední době přispěl svými zkušenostmi také dvojnásobný mistr světa a Carlos Sainz.

:. Fabia Super 2000 se v roli předjezdce přestaví na Barum Rallye Zlín. Foto: Škoda Auto

„Pro nás je nesmírně cennou zkušeností možnost vyzkoušet si chování vozu a jeho jednotlivých komponentů v podmínkách reálné soutěže a jednotlivých erzet. Výsledky a poznatky z tohoto testu by nás měli posunout o další kus dopředu na cestě k úspěšné homologaci a následného nasazení do soutěží a to jak na národní, tak i mezinárodní úrovni, říká Michal Hrabánek, vedoucí Škoda Motosport.

Doufejme, že mladoboleslavští budou mít v motorsportu více úspěchů než v minulých létech s Fabií WRC, kdy se jim mírně řečeno nedařilo.

Základní technické parametry Škody Fabia Super 2000
Délka: 3992 mm, šířka 1798 mm, rozvor 2486 mm
Hmotnost: 1150 kg (asfalt), 1200 kg (šotolina)
Motor: zážehový atmosférický čtyřválec 16 ventilů, zdvihový objem 1998 ccm, hliníkový blok a hlava válců, pohon všech čtyř kol
Převodovka: X-trac 6-ti stupňová sekvenční
Spojka: AP Racing – 184 mm
Tlumiče: Reiger Racing systém
Brzdy: Brembo, kotouče o průměru 355 mm vpředu a 300 mm vzadu (asfalt), šotolina 300 mm vpředu i vzadu
Kola: disky OZ s pneumatikami BF Goodrich 18´´ (asfalt) a 15´´ (šotolina)
Elektronika: Magneti Marelli
Související témata:

Výběr článků

Načítám