Hlavní obsah

Soumrak autosalonů? U těch prestižních ani v nejmenším

Novinky, Martin Žemlička

Brněnský autosalon letos organizátoři pro nezájem vystavovatelů odvolali a stejně dopadla i podzimní výstava v Boloni. Jsou autosalony v době všudypřítomného online zpravodajství přežitek? V případě těch prestižních výstav - Ženeva, Frankfurt, Paříž, Detroit - to rozhodně neplatí.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Autosalon ve Frankfurtu - 2013 - první novinářský den

Článek

Uvádění nových automobilů prošlo za posledních zhruba pět let obrovskou změnou. Zatímco dříve se nové modely veřejnosti představovaly zahalené na významném autosalonu, dnes už je týdny či dokonce měsíce dopředu známá podoba prakticky všech nových aut. U mnoha modelů nechybí statické prezentace, některé automobilky jdou ještě dál a nechávají novináře se svými žhavými novinkami svést ještě před světovou premiérou na autosalonu. I tak ale platí, že 95 procent nových modelů už je k vidění v médiích ještě před zahájením nějakého prestižního autosalonu.

I to je možná důvod, proč některé autosalony těžce bojují o své přežití. Jenže když porovnáte statistiky návštěvnosti, ukazuje se, že jsou už několik let plus mínus na stejné úrovni. Při porovnání návštěvnosti na ženevském autosalonu, který patří mezi to nejlepší, co může Starý kontinent nabídnout, zjistíte, že nyní je návštěvnost o tisíce vyšší než před érou masivního nástupu internetu.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Subaru WRX Concept

Návštěvnost autosalonu v Ženevě (1990-2013)
rokpočet návštěvníkůrokpočet návštěvníkůrokpočet návštěvníků
1990639 5341991681 1401992683 107
1993685 2201994654 4391995675 761
1996657 7811997646 5961998680 356
1999691 6672000714 1792001718 473
2002723 1432003703 9002004729 638
2005747 700 (rekord)2006674 3342007730 736
2008714 5592009648 0002010692 000
2011735 0002012702 0142013690 000
Zdroj: Palexpo

Návštěvnost kolem 700, Frankfurt přes 900 tisíc  

Do Ženevy na tradiční autosalon kupříkladu loni zamířilo 690 tisíc návštěvníků, předloni to bylo 702 tisíc. Rekordní byl ovšem rok 2005, kdy dorazilo 747 700 nadšenců do aut. V roce 1990 to bylo o 50 466 lidí méně než v roce 2013.

Brněnský autosalon v dobách největší slávy (v době, kdy se představovala Škoda Favorit) navštívilo na 600 tisíc lidí. Loni do moravské metropole na nová auta zamířilo pouhých 77 tisíc návštěvníků.

Frankfurtský autosalon, který se ob rok střídá s výstavou v Paříži, navštívilo v roce 2011 928 100 lidí (údaje za rok 2013 nejsou k dispozici). Na letošní „auto show“ v Detroitu přijelo 800 451 návštěvníků. Autosalony, zdá se, ještě rozhodně neřekly poslední slovo. Alespoň ne ty největší.

Související témata:

Výběr článků

Načítám